DERS ADI

: Teknoloji ve Edebiyat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2014 Teknoloji ve Edebiyat SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce)

Dersin Amacı

Ders, Amerika Birleşik Devletleri'nde Bilim ve Teknoloji nin kültür ve edebiyat ile etkileşimini inceler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan kültür ve edebiyatında bilim ve teknolojideki ilerleme ve gelişmeleri inceleyen fikirler hakkında bilgi edinmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş I am Legend (film) / Endüstri devrimi ve Amerika (Belgesel) ders tanıtımı--film/belgesel izleme
2 Alan Trachtenberg, The Brooklyn Bridge: Fact and Symbol T. S. Eliot, The Waste Land Sunum--tartışma
3 Alan Trachtenberg, The Brooklyn Bridge: Fact and Symbol--devam Hart Crane, The Bridge: To Brooklyn Bridge Sunum --tartışma
4 Alan Trachtenberg, The Brooklyn Bridge : Fact and Symbol Hart Crane, For the Marriage of Faustus and Helen Sunum--tartışma
5 Alan Trachtenberg, Teh Brooklyn Bridge: Fact and Symbol The Dynamo and the Virgin (1900) from The Education of Henry Adams The Dynamo and the Virgin (1900) from The Education of Henry Adams Sunum--tartışma
6 Willa Cather, Alexander's Bridge Sunum--tartışma
7 Arasınav-- Değerlendirme
8 How the Second Industrial Revolution changed American Lives Leo Marx, The Machine in the Garden, Washington Irving, The legend of Sleepy Hollow Mark Twain, Huckleberry Finn Transport (Trains and Car Culture) Mark Twain, Huckelberry Finn Belgesel izleme/ Sunum/ tartışma
9 How the second industrial revolution changed American Lives Leo Marx, The Machine in the Garden Ulaşım (Trenler ve Araba Kültürü) Sunum--tartışma
10 Uluslararası Fuarlar Mimari ve Gökdelenler Cecelia Tichi, Shifting Gears Belgesel Sunum--tartışma
11 Kitle iletisim araçları Telefon / fotograf makinesi/ Radyo Henry James, The Golden Bowl Sunum-- tartışma
12 Kitle iletişim araçları Telefon /Fotograf Makinesi/ Radyo Henry James, The Golden Bowl Sunum-- tartışma
13 Bilgisayarlar /Sosyal Medya/ Robotlar/AI Dana Haraway ve teknolojiye güncel eleştirel bakış Sunum-- tartışma
14 Bilgisayarlar/Sosyal Medya/robotlar /AI Teknolojiye güncel eleştirel bakış Sunum--tartışma
15 Ders kapanış Tartışma
16 Final Sınavı Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alan Trachtenberg, Leo Marx, Cecelia Tichi, Willa Cather , Henry Adams, Hart Crane
Henry James, David F.Noble, Dana Haraway,

Dersin güncel izlencesi Sakai uzaktan eğitim platformu aracılığı ile öğrencilere duyurulur.
Böylelikle çeşitli formattaki yazılı, sözlü ve görsel kaynaklara dönem boyunca erişim sağlanır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ile ilgili Bu ders, Amerikan (Kültür) Çalışmaları ( American Studies/American Culture Studies) alanında, bilim ve teknoloji konulara odaklanır. Bu kapsamda 19uncu yüzyıldan itibaren Amerikan edebiyatı şiir, sanat ve popüler kültür alanında üretilmiş olan eserleri, ırk, sınıf, ve toplumsal cinsiyet kategorileriyle ilgili olarak inceler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içinde bir arasınav bir final sınavı gerçekleştirilecektir.
Dersin konusu ile ilgili bilgiler sınanacaktır: tanım, kavram, ve anahtar kelimeler.
Sınavlar test şeklinde olup açık uçlu soruları da içerebilir.
Öğrencinin konu ile ilgili çeşitli fikirleri tanımış, öğrenmiş olması
fikirlerden çıkarımlarda bulunuyor olması beklenir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınav soruları, ilgili yarıyılda çalışılan ders konularınıi kapsar.
2. Sınav soruları dersle ilgili bilgileri test eder.
3. Test ve/ veya açık uçlu sınav soruları, öğrencilerin konuları kavrayışını değerlendirir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14433