Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri, doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri ve ilgili kavramlar, ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında kuram,uygulamalar ve araştırma yapabilme bilgilerinin edinilmesini kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Amerikan Psikiyatri Birliği (1995). Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı, (çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: Hekimler Yayın Birliği. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, örnek olay, etkinlikleri, grup çalışmaları ve konu sunumları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin konu sunumları ara sınavda, derste geliştirdikleri materyal ve sunumları ise final sınavı içerisine eklenerek değerlendirilecektir |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr/ hadiye2000@yahoo.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|