DERS ADI

: Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 3002 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ÖZER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Din-kültür-ahlak kavramlarını tanıyabilme ve genel anlamda İslam dini ve ahlak bilgisi ile ilgili gerekli temel bilgileri kazanabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kavramlarını tanımlayabilme ve değerlendirebilme.
2   Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin temel kaynakları olan Kuran ve sünneti tanıyabilme.
3   Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi arasında ilişki kurabilme.
4   Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin eğitim süreci içerisinde ele alınması gereken konularının neler olması gerektiğini bilme.
5   Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinin örneklerle nasıl öğretileceğini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi programındaki kazanımlar, içerik, öğretim yaklaşımları, öğrenmenin değerlendirilmesi
2 Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminde temel kavramlar
3 İslamiyet ve diğer dinler
4 İslamiyet'in Doğuşu ve Hz. Muhammed
5 İnanç kavramı ve İslam dininde imanın koşulları (Allah a, Meleklere, Kitaplara, Peygamberlere, Ahirete, Kaza ve Kadere İman)
6 İnanç kavramı ve İslam dininde imanın koşulları (Allah a, Meleklere, Kitaplara, Peygamberlere, Ahirete, Kaza ve Kadere İman)
7 Müslümanlığın temel ilkeleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 İbadet: ibadet kavramı
10 İslam'da temizlik (Kültür temizliği, çevre temizliği ve beden temizliği), abdest- gusül ve teyemmümün ibadet ve temizlik yönleri; namaz, oruç, zekât ve hac ibadetlerinin genel anlamda tanıtımı
11 Din kültür-ahlak kavramları; İslam ahlakı ve İslam ahlakının birey ve toplumla ilgili esasları (Haramlar Ve Helaller, Aile Hayatı, Sosyal ve Siyasal Hayat)
12 Din kültür-ahlak kavramları; İslam ahlakı ve İslam ahlakının birey ve toplumla ilgili esasları (Haramlar Ve Helaller, Aile Hayatı, Sosyal ve Siyasal Hayat)
13 Dua ve Duanın Psikolojik Etkileri
14 İslami yaşamın temel değerleri ve öğretimi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öcal, M. (2005): İlköğretim Okullarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Öğretim Yöntemleri. Bursa: Düşünce Kitabevi.
Türkiye Diyanet Vakfı İslam İlmihali

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma , Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13545511531115555554
ÖK.23545511531115555554
ÖK.33545511531115555554
ÖK.43545511531115555554
ÖK.53545511531115555554