DERS ADI

: Görsel Sanatlar Öğretimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSG 3001 Görsel Sanatlar Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CANSU ÇELEBİ EROL

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, görsel sanatlar öğretimi alanında gelişen çağdaş öğretim yöntemleri bilen, özel ve genel öğretim yöntemlerini görsel sanatlar öğretimine uygulayabilen, görsel sanatlar öğretimi alanındaki kaynakları eleştirel bir açı ile inceleyebilen, görsel sanat eğitiminde öğretim teknolojilerinden ve yazılı-görsel kaynaklardan yararlanabilen bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel sanatlar eğitiminin genel amaçlarını, gerekliliğini ve önemini bilir.
2   Görsel sanatlar eğitiminin temel ve özel amaçlarını bilir.
3   Görsel Sanatları eğitiminin tarihçesini ve kuramlarını bilir.
4   Görsel sanatlar öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri bilir.
5   Görsel sanatlar öğretiminde temel alanların (estetik, sanat eleştirisi, sanat tarihi, uygulamalı çalışmalar) nasıl öğretileceğini bilir.
6   Görsel sanatlar öğretim yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel sanatlar eğitiminin genel amaçları. Görsel sanatlar eğitimi nedir, niçin gereklidir. Genel eğitimde görsel sanatlar ve teknoloji eğitiminin yeri ve önemi.
2 Türkiye'de etkili bir Görsel Sanatlar Eğitimi dersi için neler yapılabilir Görsel sanatlar eğitiminin temel ve özel amaçları.
3 Görsel Sanatlar Eğitimine ilişkin kavram yanılgıları.
4 Görsel Sanatlar Eğitiminin tarihçesi. Türkiye'de ve dünyada sanat eğitimi tarihi ve felsefesi; 19. yüzyıl devrimleri, erken dönem Görsel Sanatlar Eğitimi, Romantik idealizm ve Görsel Sanatlar Eğitimi, 19. Yüzyıl Britanya'sında Görsel Sanatlar Eğitimi.
5 20. yüzyılda Batıda Görsel Sanatlar Eğitimi; genel eğitim felsefeleri, I. Dünya Savaşı öncesi ve sonrası Görsel Sanatlar Eğitimi, II. Dünya Savaşı öncesi büyük bunalım. 20. yüzyıl Britanya sında Görsel Sanatlar ve Tasarım Eğitimi, II. Dünya Savaşında sonra Görsel Sanatlar Eğitimi.
6 Disipline dayalı sanat eğitimi, (Disiplin Tabanlı-Çok Alanlı Sanat Eğitimi).
7 Türkiye'de Görsel Sanatlar Eğitimi; Cumhuriyet öncesi dönem, Cumhuriyet döneminde Görsel Sanatlar Eğitimi, siyasi ve toplumsal bunalım ve Görsel Sanatlar Eğitimi. Yeni anayasal dönemde Görsel Sanatlar Eğitimi, 20. yüzyıl sonunda Türkiye de Görsel Sanatlar Eğitimi, Türkiye de Görsel Sanatlar Eğitiminin değerlendirilmesi.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Görsel Sanatlar kuramları, gerekliliği ve işlevi. Sanat kuramları.
10 Sanatsal düzenleme elemanları; çizgi, şekil, biçim, mekan, renk, doku, değer, ton.
11 Sanatsal düzenleme ilkeleri; bütünlük, ritim, oran, denge, hareket, zıtlık, örüntü, vurgu. Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkelerine yönelik araştırma ve uygulamalar.
12 Görsel algı ve gözlem, görsel düşünce, eleştirel düşünce.
13 Sanatsal yaratıcılık ve yaratıcılığın geliştirilmesi, görsel sanatlar alanında yaratıcılığın doğası, Torrance ve yaratıcılık deneyleri, bir görsel hikaye tasarlama ve gerçekleştirme.
14 Sanat eğitimi sorunları; toplumsal, ekonomik, çevresel, kişisel yapı, denetim ve ölçme değerlendirmeye yönelik, politik yapıdan kaynaklanan sorunlar. Çözüm önerileri.
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Süreli yayınlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Araştırma basamaklarının değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Süreç Yönetimi

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111111111
ÖK.211111111
ÖK.311111111
ÖK.411111111
ÖK.511111111
ÖK.611111111