DERS ADI

: Botanik 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 3006 Botanik 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF GAMZE ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Genel taksonomi, adlandırma ve sınıflandırma sistemleri; tohumsuz ve tohumlu bitkilerin bölümlerinin genel özellikleri ve bu bölümlere ait önemli taksonların biyolojik yapıları ile önemli sınıf, takım familyaları ve bunlara ait Türkiyedeki bitkilerden örnekler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel taksonomi, adlandırma ve sınıflandırma sistemlerini öğrenebilme.
2   Tohumsuz bitkilerin bölümlerinin genel özellikleri ve bu bölümlere ait önemli taksonların biyolojik yapıları ile önemli sınıf, takım familyaları öğrenebilme.
3   Tohumsuz bitkilerin bölümlerinin genel özellikleri ve bu bölümlere ait önemli taksonların biyolojik yapıları ile önemli sınıf, takım familyaları öğrenebilme.
4   Ülkemizde bulunan tohumsuz ve tohumlu bitkileri öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel taksonominin prensipleri
2 Bitkilerde adlandırma ve sınıflandırma sistemleri
3 Tohumsuz bitkilerin bölümleri: cyanophyta, chlorophyta, phycophyta ve mycophyta
4 Tohumsuz bitkilerin bölümleri: lichenes, bryophyta ve pteridophyta
5 Tohumlu bitkilerin bölümleri: gymnospermae
6 Tohumlu bitkilerin bölümleri: gymnospermae
7 Tohumlu bitkilerin bölümleri: angiospermae: dikotiller
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Tohumlu bitkilerin bölümleri: angiospermae: dikotiller
10 Tohumlu bitkilerin bölümleri: angiospermae: dikotiller
11 Tohumlu bitkilerin bölümleri: angiospermae: dikotiller
12 Tohumlu bitkilerin bölümleri: angiospermae: dikotiller
13 Tohumlu bitkilerin bölümleri: gymnospermae: monokotiller
14 Tohumlu bitkilerin bölümleri: gymnospermae: monokotiller
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güner, Aysel ve Sukatar, Tohumsuz Bitkiler Sistematiği 1-2, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996
Seçmen, Gemici, Görk, Bekat, Leblebici, Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniversitesi Basımevi, 2011
Aytaç ve İğci, Bitki Sistematiği (Plant Systematics), Nobel Akademik Yayıncılık, 2012
Michael G. Simpson, Plant Systematics (Second Edition), 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behlul.guler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155223455134
ÖK.245314454422
ÖK.344123533325
ÖK.455124452334