DERS ADI

: Biyoloji Öğrenme Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 2003 Biyoloji Öğrenme Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF GAMZE ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Biyoloji dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini insan yaşamında ve öğretim sistemleri üzerindeki etkilerin ortaya koyabilmek.
Biyoloji öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; biyoloji öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; biyoloji öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının biyoloji öğretimine yansımaları; biyoloji öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; biyoloji öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir biyoloji öğretiminin bileşenleri; biyoloji öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik
açıdan bakış.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni biyoloji öğretim programının vizyonunu ve felsefesini açıklayabilme
2   Yeni biyoloji öğretim programının vizyonuna uygun öğretim ilkelerini kavrayabilme
3   Yeni biyoloji öğretim programının içerik çerçevesini açıklayabilme
4   Biyoloji öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygulayabilme
5   Biyoloji öğretiminde kullanılan süreç ve sonuç ölçme yöntemlerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme öğretim yaklaşımlarında temel kavramlar.
2 Öğrenme öğretim yaklaşımlarının incelenmesi
3 Biyoloji Öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi
4 Biyoloji Öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerine ait araştırmaların incelenmesi
5 Biyoloji Öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerine ait araştırmaların incelenmesi
6 Biyoloji öğrenmenin ve öğretiminin anlamı, amacı ve temel ilkeleri.
7 Biyoloji öğretiminin tarihçesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Biyoloji öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar.
10 Biyoloji öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
11 Biyoloji öğretiminde sınıf içi uygulamalar
12 Biyoloji öğretiminde sınıf içi uygulamalar
13 Biyoloji öğretiminde sınıf içi uygulamalar
14 Biyoloji öğretiminde aktif öğrenme yöntem teknikleri ile laboratuvar uygulamalarının önemi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kamile Ün Açıkgöz, Aktif Öğrenme
Solmaz Aydın , Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı, Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi
Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/program/2024programbiy9101112Onayli.pdf)
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim programı okuryazarlığı öğretmen kılavuz kitabı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/kilavuz/modul-1-yayin.pdf)
Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal duygusal öğrenme becerileri öğretmen kılavuz kitabı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/kilavuz/modul-2-yayin.pdf)
Milli Eğitim Bakanlığı Erdem değer eylem çerçevesi öğretmen kılavuz kitabı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/kilavuz/modul-3-yayin.pdf)
Milli Eğitim Bakanlığı Sistem düşüncesi ve okuryazarlık becerileri öğretmen kılavuz kitabı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/kilavuz/modul-4-yayin.pdf)
Milli Eğitim Bakanlığı Öğrenme kanıtları (ölçme ve değerlendirme 1) öğretmen kılavuz kitabı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/kilavuz/modul-5-yayin.pdf)
Milli Eğitim Bakanlığı Öğrenme kanıtları (ölçme ve değerlendirme 2) öğretmen kılavuz kitabı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/kilavuz/modul-5-yayin-2.pdf)
Milli Eğitim Bakanlığı Farklılaştırma öğretmen kılavuz kitabı (https://tymm.meb.gov.tr/upload/kilavuz/modul-6-yayin.pdf)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli ve diğer aktif öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elifgamze.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.113332222233321
ÖK.213332222233321
ÖK.313332222233321
ÖK.413332222233321
ÖK.511111111111111