DERS ADI

: Eğitim Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarını felsefenin ne olduğundan başlayarak eğitim felsefesinin temel problem, kavram ve kuramlarıyla tanıştırmaktır. Bu çerçevede ders kapsamında, eğitimin ne olduğu sorusundan başlayarak genel felsefi akımlar çerçevesinde bu soruya yanıt veren eğitim felsefesi akımları tartışılacak, Türk ulusal eğitim sisteminin dayandığı temel felsefeler üzerine durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefenin temel konu ve sorun alanlarını anlayabilme
2   Temel felsefi akımları ve eğitim ilişkisini kavrayabilme
3   Tarihsel dönemlerde eğitim felsefesindeki gelişmeleri çözümleyebilme
4   Dünyada ve Türkiye'de eğitim felsefesinde yaşanan temel değişmeleri karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefe Nedir Felsefenin Alanları: Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık
2 Eğitim Felsefesi: Temel Sorunlar, Temel Konular
3 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim: İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim
4 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim: Diyalektik Materyalizm ve Eğitim Pragmatizm ve Eğitim
5 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim: Daimicilik
6 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim: Esasicicilik
7 Genel Tekrar, Tartışma, Ara Sınav
8 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim: İlerlemecilik
9 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim: Yeniden Kurmacılık
10 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim: Doğalcılık
11 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim: Politeknik Eğitim
12 Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler
13 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesi ve Atatürk ün Eğitim Anlayışı
14 Eğitim Felsefesinin Güncel Sorunları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sönmez, Veysel. Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2009.
Noddings, Nel. Eğitim Felsefesi. Ankara: Nobel Yay., 2017.
Ergün, Mustafa. Eğitim Felsefesi. Ankara: PegemA Yay., 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı üzerinden yapılacaktır. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri yoktur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler, ders programında belirtilen ilgili konulara hazırlanarak derse gelmelidirler. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ders, farklı öğretim üyeleri tarafından verildiği için öğrenci, dersi hangi öğretim üyesinden alıyorsa o öğretim üyesiyle temasa geçmelidir. Bu nedenle lütfen dönem başında dersi veren öğretim üyesinin iletişim bilgilerini öğreniniz.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin ilk haftasında dersi veren öğretim üyeleri tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135443333
ÖK.235443333
ÖK.335443333
ÖK.435443333