DERS ADI

: Doğal Koruma Alanları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİY 2707 Doğal Koruma Alanları SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEREM CANLI

Dersi Alan Birimler

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Amacı

Türler çeşitleri ve oluşturdukları topluluklar yaşamları sürdürdükleri ortamdan soyutlanamazlar. İnsan kaynaklı kirleticiler nedeniyle hızla bozulan habitatları korumak için özellikle henüz doğallığı bozulmamış alanların kontrol altına alınmasını hedefleyen bu koruma alanlarının, hangi statü ile korunduklarını ve nasıl yönetilmeleri gerektiği açıklamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler resmi statü ile korunan alanların nereler olduğunu bilirler.
2   Öğrenciler bu korunan alanlar üzerindeki biyolojik çeşitlilik durumlarını yorumlayabilirler.
3   Öğrenciler bu alanlardaki ideal yönetim ve koruma tedbirlerini bilirler
4   Öğrenciler uluslararası anlaşmalara göre bu koruma alanları hakkında Türkiye'nin sorumluluklarını ifade edebilirler.
5   Öğrenciler doğal koruma alanlarındaki ve yakın çevrelerindeki sorunları tanımlayabilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyolojik Çeşitlilik Nedir ve Neden Önemlidir
2 Sürdürülebilir Kalkınma ve Biyolojik Çeşitlilik.
3 Uluslararası Sorumluluklar.
4 Ulusal Yaklaşımlar.
5 Türkiye nin Biyolojik Çeşitliliği.
6 Genetik Çeşitlilik ve Tür Çeşitliliği.
7 Ekosistemler; Orman Ekosistemleri,Step Ekosistemleri, Sulak Alan Ekosistemleri, Deniz ve Kıyı Ekosistemleri ve Dağ Ekosistemleri.
8 Genel tekrar
9 Biyolojik Güvenlik
10 Biyolojik Çeşitliliğe Yönelik Tehditler.
11 Biyolojik Çeşitliliğin Korunması İçin Atılan Adımlar.
12 Tür Koruma ve Alan Koruma.
13 Türkiye de Koruma (in-situ) Alanları.
14 Ex-situ Koruma, Politikalar, Kalkınma Planları, Stratejiler, Yasal ve Kurumsal Yapılanma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kocataş, A. (1994). Ekoloji ve Çevre Biyolojisi. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 564 p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorularla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kerem.canlı@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1545355455
ÖK.255525455
ÖK.3554355
ÖK.455332255
ÖK.54554345