DERS ADI

: Resim ve Enstalasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 4009 Resim ve Enstalasyon SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BORGA KANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Öğrencilerin resim sanatının mekân ile olan ilişkisine dair kapsamlı bilgi edinmesini sağlamak. Öğrencilere Günümüz Sanatında Enstalasyon olgusuna dair ön bilgiyi aktarmak. Resim, Desen gibi sanatsal yöntemler ile enstlasyon arasında bağı keşfetmelerini sağlamak. Üretimlerinin birbirlerine eklemlenebilir bütünsel kurgular haline getirebilmelerine yönelik uygulamalar gerçekleştirmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Resim ve Enstalasyon arasında ilişkiyi kurabilmesi
2   2. Resim sanatının günümüzdeki sergileme olanaklarını keşfetmesi.
3   3. Üretimlerinden tümleşik, mekânsal kurgular gerçekleştirebilmesi
4   4. Sanatsal üretimlerini enstalasyona dair bilgisi ile günümüz sergileme modelleri ile ilişkilendirebilmesi
5   5. Söz konusu alanların sanat terminolojisini doğru kullanabilmesi ve üretimlerini temellendirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Resim ve Enstalasyon nedir Üretilen resimler birbirlerine eklemlenen bir bütün kurguya nasıl dönüşür Genel bilgilendirme.
2 2. Enstalasyon ve mekân ilişkisi bağlamında, resim ve desen nasıl projelendirilir Ön çalışmalar.
3 3. Öğrencilerin dönem sonuna kadar gerçekleştirecekleri enstalasyon kurgusu için proje konusunun belirlenmesi. Bu konuda referans kaynakların öğrencilere iletilmesi.
4 4. Öğrencilerin kendilerine verilen konu ve kavramlar dahilinde geliştirdikleri öznel fikirleri sözlü ve görsel bir ön taslak olarak hazırlamaya başlaması.
5 5. Öğrencilerin ön çalışmaları üzerine atölyede gerçekleşecek karşılıklı tartışmalar eşliğinde uygulamaya aday proje taslaklarının seçilmesi.
6 6. Öğrencilerin ders kapsamında gerçekleştirecekleri Sanat projesinin üretim şekli, parça adedi, boyutu, teknik malzemesi gibi konularda bilgilendirilmesi.
7 7. Öğrencilerin projelerine uygun materyale ilişkin çalışmaları üretmesi
8 8. Üretilmiş çalışmaların atölye kapsamında tartışılması ve değerlendirilmesi.
9 9. Öğrencilerin belirledikleri farklı teknik gereçler ile kendi projelerini oluşturacak uygulamaları bitirmeye yönelik çalışmalarını sürdürmesi
10 10. Öğrencilerin belirledikleri farklı teknik gereçler ile kendi projelerini oluşturacak uygulamaları bitirmeye yönelik çalışmalarını sürdürmesi.
11 11. Çalışmaların bütünleşik bir kurguya dönüşmesi için üretilen parçaların birbirleriyle olan ilişkisi bakımından tartışılması.
12 12. Proje de yer alan çalışmaların sunumuna ve sergilenmesine hazırlıkların yapılması
13 13. Proje de yer alan çalışmaların sunumuna ve sergilenmesine dair son hazırlıkların yapılması
14 14. Öğrencilerin projelerini açıklama metinleri, süreci ilişkin sunum dosyaları eşliğinde orijinal çalışmalarını sergilemeye hazır hale getirilmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
1. Atakan, Nancy, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Yayınevi Ocak, 2017
2. Krauss, Rosalind E. , Modern Heykelin Dehlizleri , Everest Yayınları, Ekim 2021
3- Rebentich, Julianne, Aesthetics of Installation Art, Sternberg Press, Haziran, 2012
4. Evren, Süreyyya, Günümüzde Sanat ve Deneyim, Hayalperest Yayınevi, Şubat 2022
5. Artun, Ali (Ed.) , Sanatçı Müzeleri, İletişim Yayınları, Temmuz 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Resim ve Enstlasyon ilişkisine dair tarihçe ve Teorik bilginin öğrencilere aktarılması. Öğrencilere bu konuda yetkin örneklerin, uygulamaların gösterilmesi. Öğrencilerin bu bağlamda çalışmalarını önce projelendirmesi. Sonrasında ise öznel ve kollektif becerileri de ön plana çıkarttıkları, tümleşik bir resimsel kurgu, enstalasyon gerçekleştirmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme kapsamında öğrencilerin projelerinin fikirsel ön hazırlık, eskiz, ön çalışma ve tamamlanma aşamalarının sergilemeye hazır biçimde tamamlanmış aşamaları göz önüne alınır. Çalışmanın teorik ve teknik ifade gücü bakımından olgunluğu, öğrencinin özgün ve yenilikçi bir tavır geliştirme çabası önemli bir kriterdir.

Değerlendirme Kriteri

Bütün olarak çalışma konsantrasyonu
Sonuç alma iradesinin sürekliliği
Üretilen çalışmalarını sayısı ve kalitesi arasında dengeli bir oranın yakalanması
Özgün çalışmalar üretebilmesi
Teknik, estetik, içerik kalitesi dışında kavramsal altyapıya, anlatı ve ifadeye sahip bütünlüklü bir proje üretilebilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci kendine ait yaratıcı proje önerileri varsa bu öneriler değerlendirmeye alınır ve genel proje uygulamalarınadan farklı bir çalışma gerçekleştirebilir. Proje kapsamı ve üretilecek çalışmanın boyut ve sayısı esnektir, kişiye göre uyarlamalar yapılabilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

borga.kanturk@deu.edu.tr
borgakanturk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Proje Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1355
ÖK.2355354
ÖK.3334344
ÖK.433433
ÖK.535