DERS ADI

: Çağdaş Sanat I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 3029 Çağdaş Sanat I SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Resim

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUDUM AKKUŞ

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Çağdaş sanat eserlerini biçimsel ve kuramsal olarak yorumlamak ve eleştirmek; güncel sanatın dinamikleri hakkında fikir sahibi olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş sanatın kuramsal çerçevesi ve uygulama pratiklerine hakkında bilgi sahibi olur.
2   Çağdaş sanat eserlerini yorumlayabilir; sanatçı, izleyici, eser/üretim dinamiği hakkında bilgi sahibi olur.
3   Sanatsal üretimde toplumsal sorunları gündeme getirebilme ve eleştirebilme bilinci kazanır.
4   Sanat ve piyasa ilişkisine dair eleştiri getirir, güncel sanatsal tartışmalar hakkında fikir sahibi olur.
5   Çağdaş sanat eserlerinde malzemenin, yapısal/biçimsel ve kavramsal öğelerin birbiriyle etkin bir ilişki içeresinde olup olmadığını sorgular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dönem boyunca yapılacak dersin içeriği hakkında genel bilgilendirmenin yapılması.
2 1960 lı yıllarda yaşanan ekonomi ve politik alanlardaki değişimin sanat çehresine yansıması; 1960 sonrası sanat akımları, sanatsal eğilimler, gruplar ve sanatçı pratikleri.
3 1960 lı yıllarda yaşanan ekonomi ve politik alanlardaki değişimin sanat çehresine yansıması; 1960 sonrası sanat akımları, sanatsal eğilimler, gruplar ve sanatçı pratikleri.
4 1960 lı yıllarda yaşanan ekonomi ve politik alanlardaki değişimin sanat çehresine yansıması; 1960 sonrası sanat akımları, sanatsal eğilimler, gruplar ve sanatçı pratikleri.
5 Postmodern sanat üretimi yaklaşımları: müzelerin sınırlarının aşılması, uyarlama, gibilik/simüle etmek, melezlik, karışık malzeme, iğrenç olanla yüzleşme, ironi ve parodi.
6 Postmodern sanat üretimi yaklaşımları: müzelerin sınırlarının aşılması, uyarlama, gibilik/simüle etmek, melezlik, karışık malzeme, iğrenç olanla yüzleşme, ironi ve parodi.
7 Postmodern sanat üretimi yaklaşımları: müzelerin sınırlarının aşılması, uyarlama, gibilik/simüle etmek, melezlik, karışık malzeme, iğrenç olanla yüzleşme, ironi ve parodi.
8 Çağdaş sanat ile sermaye arasındaki yakınlaşma ve sanatta bileşkeler bütünü: Küratör, müze, Çağdaş sanat Fuarları, koleksiyonerler.
9 Çağdaş sanatta markalaşma ve sanat piyasasının yıldızları.
10 Çağdaş sanatta markalaşma ve sanat piyasasının yıldızları; Jeff Koons ve Damien Hirst
11 Çağdaş sanat eleştirisi; Çağdaş sanat yapının başarılı ya da başarısız bulma kriterleri (yapıt akla ilginç sorular getiriyor mu Yapıtın malzemesi, biçimsel ve kavramsal öğeleri arasındaki ilişki izleyiciyi ikna edebiliyor mu Bağlamıyla ilişkisi yeterli seviyede mi vb.) çerçevesinde seçilen eserler üzerine öğrenci yorum ve tartışma.
12 Çağdaş sanat yapının başarılı ya da başarısız bulma kriterleri(yapıt akla ilginç sorular getiriyor mu Yapıtın malzemesi, biçimsel ve kavramsal öğeleri arasındaki ilişki izleyiciyi ikna edebiliyor mu Bağlamıyla ilişkisi yeterli seviyede m vb.) çerçevesinde seçilen eserler üzerine yorum ve tartışma.
13 Çağdaş sanat yapının başarılı ya da başarısız bulma kriterleri(yapıt akla ilginç sorular getiriyor mu Yapıtın malzemesi, biçimsel ve kavramsal öğeleri arasındaki ilişki izleyiciyi ikna edebiliyor mu Bağlamıyla ilişkisi yeterli seviyede m vb.) çerçevesinde seçilen eserler üzerine yorum ve tartışma.
14 Çağdaş sanat yapının başarılı ya da başarısız bulma kriterleri(yapıt akla ilginç sorular getiriyor mu Yapıtın malzemesi, biçimsel ve kavramsal öğeleri arasındaki ilişki izleyiciyi ikna edebiliyor mu Bağlamıyla ilişkisi yeterli seviyede m vb.) çerçevesinde seçilen eserler üzerine yorum ve tartışma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Antmen, Ahu. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık: İstanbul, 2008.
Artun, Ali. Sanatçı Müzeleri. İstanbul: İletişim Yayınları, 2005.
Bourriaud, Nicolas. Postprodüksiyon. Bağlam Yayınları: İstanbul, 2018.
Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra. Ayrıntı Yayınları: İstanbul, 2010.
Artun, Ali. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, İstanbul: İletişim Yayınevi, 2011.
Barrentt, Terry. Neden Bu sanat Çağdaş Sanatta Estetik Ve Eleştiri, Çev. E. Erment, İstanbul: Hayalperest Yayınevi, 2019.
Baudrillard, Jean. Şeytana satılan ruh ya da kötülüğün egemenliği, Çev. O. Adanır, Ankara: Doğu Batı Yayınları. 2004.
Baudrillard, Jean. Tüketim Toplumu, Çev. H.Deliçaylı & F.Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 2012. Baudrillard, Jean. Sanat Komplosu, Çev. E. Gen& I. Ergüden, İstanbul: İletişim Yayınları. 2012.
Baudelaire, Charles. Modern Hayatın Ressamı, Çev. A. Berktay, İstanbul: İletişim Yayınevi. 2003.
Benjamin, Walter. Pasajlar, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2009
Demir, Gonca İlbeyi. Kiç ve Plastik Sanatlar Üzerine, Ankara: Ütopya Yayınları, 2009.
Fiske, John. Popüler Kültürü Anlamak, İstanbul: Parşömen, 2012.
Gans, Herbert J. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, Çev. Emine O. İncirlioğlu, İstanbul: YKY, 2005
Stallabrass, J. (2021). Çağdaş sanat bir tarihçe (Çev.: E. Soğancılar). İletişim
Hopkins, D. (2018). Modern sanattan sonra (Çev.: F. C. Erdoğan). Hayalperest.
Kuspit, D. (2014). Sanatın sonu (Çev.: Y. Tezgiden). Metis.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Müfredat konularına ve tartışmalarına ilişkin görsel-işitsel materyalle örülü bir program ile hareket edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunduz.yudum@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sunum Hazırlama 14 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.143344
ÖK.243344
ÖK.343344
ÖK.443344
ÖK.543344