DERS ADI

: Malzeme ve Yaratıcı Süreç I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 3021 Malzeme ve Yaratıcı Süreç I ZORUNLU 4 4 0 12

Dersi Veren Birim

Resim

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ENGİN ASLAN

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Malzeme ve Yaratıcı Süreç Atölye Dersi, öğrencilere farklı malzemeler kullanarak yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi, sanatsal becerilerini artırmayı ve sanatsal ifadeyi keşfetmeyi amaçlayan bir çalışma alanıdır. Ayrıca, bu derslerde öğrencilere geniş bir özgürlük verilir ve kendi yaratıcı süreçlerini keşfetmeleri teşvik edilir. Bu ders içerikleri, öğrencilere kendi yaratıcı süreçlerini yönetme ve geliştirme fırsatı veren bir serbest atölye dersi için genel bir rehber niteliğindedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı malzemelerin özellikleri, kullanım alanları ve manipülasyon teknikleri hakkında geniş bir bilgi sahibi olma.
2   Yaratıcı düşünce becerilerini geliştirme.Karşılaşılan zorlukları aşma ve yaratıcı çözümler üretebilme yeteneğini artırma.
3   Sanatın ve tasarımın temel kavramlarını öğrenme. Sanat ve tasarım eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği geliştirme.
4   Farklı malzemeleri, teknikleri ve el becerilerini kullanarak sanatsal eserler üretebilme.
5   Resim, çizim, enstalasyon ve üç boyutlu çalışmalar ile diğer sanat disiplinleriyle malzeme kullanımı arasındaki ilişkilere odaklanma.
6   Sanat tarihinden, çağdaş sanattan ve diğer sanatsal alanlardan ilham alabilme yeteneği geliştirebilmek.
7   Bireysel çalışmalarında, tüm süreçleri organize etme ve proje yönetimi becerilerini geliştirme.
8   Sanatsal eserleri etkili bir şekilde sergileme ve sunma yeteneği ile yapıtlarını açıklama ve başkalarına sanatsal ifadelerini etkili bir şekilde iletebilme becerisi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş: Dersin işleyişindeki tarihsel sürece ilişkin ön bilgilerin verilmesi. Temel kavramlar çerçevesinde, 19. Yüzyıl Sanatına genel bakış.
2 19. Yüzyıl Modernizmi ve başta Resim Sanatı olmak üzere diğer sanat disiplinlerine yansımaları.
3 20. yüzyıl sanat akımlarının incelenmesi.(Fovizm, Kübizm, Fütürizm, Konstrüktivizm ve Manifestolar)
4 Postmodernizm: Michel Foucault, Jean Baudrillard, Jacques Derrida. Teori ve Pratikler.
5 Happening, Enstalasyon, Ready made, Body Art, Feminist Sanat ve Land art gibi sanat medyalarının sanat-malzeme ilişkisi üzerinden incelenmesi.
6 Yeni Medya Sanatları ve Hibrit Art bağlamında yeniden ifade ve yaratıcı süreç.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gombrich, E. H. "The Story of Art", trans. Erol Erduran and Ömer Erduran, Istanbul: Remzi Kitabevi Publications, 1992.
Finlay, V. "Color Journeys in the Paint Box", trans. Kudret Emiroğlu, Ankara: Dost Kitapevi Publications, 2002.
Lyotard, J.F. (1994), "Postmodern Condition", (Translation: Ahmet Çiğdem), Vadi Publications, Ankara.Jonathan Fineberg, "Art, Existence Strategies from 1940 to Today" Kara Kalem Kitabevi Yayınları, İzmir, 2014.Panofsky, E. (2004). Art History as a Human Science, Our World of Art, 91, Yapı Kredi Publications, Istanbul,
Adnan Turani, "World Art History", Remzi Kitabevi Yay. 2005
Gisela Richter, "Greek art", Cem Publishing House, 1984
Bedrettin Cömert, "Sanatın Öyküsü", Remzi Kitabevi, 2006
Worringer, W. (1985). "Abstraction and Identification". Istanbul: Remzi Bookstore
Heinrich Wölfflin, "Basic Concepts of Art History", Istanbul Uni.Yay.1985
Sinemoğlu, N. "From Prehistory to Byzantium, History of Art", Mimar Sinan Uni. Yay.
Robert Lynton, "The Story of Modern Art", Remzi Kitabevi, Istanbul, 1982
Ergüven, M. "Towards Interpretation", Istanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2002.
Nurhan Atasoy, European Art in the 17th and 18th Centuries, Istanbul, 1976
Tunalı, İ. "Modern Painting in the Light of Philosophy", Istanbul: Remzi Kitabevi Publications. 1992
Sözen. M., and Tanyeli, U. "Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü", İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. 1994
Vasari, G. "Life Stories of Artists", trans. Elif Gökteke, Istanbul: Sel Publishing, 2013.
Metzinger, J. "Note on Painting", ed., C. Harrison, and P. Wood", Art and Theory 1900-2000 Changing Ideas Anthology, trans. Sabri Gürses, Istanbul: Küre Yayınları, 2001.
Kandinsky, V. "Sanatta Zihinsellik Üstüne", trans. Tevfik Turan, Yapı Kredi Publications, Istanbul, 1993.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Açık Uçlu ve Çoktan Seçmeli Ölçme/Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

- Malzeme Kullanımı
- Yaratıcı Düşünce ve İfade
- Teknik Beceriler ve Uygulama
- Proje Geliştirme ve Yönetimi
- Sanatsal İfade ve Anlam
- Eleştiri ve Gelişim
- Sergileme ve Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım, yorum ve analiz yapabilme yetkinliği. Derse devamlılığın azami ölçüde sağlanması.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

engin.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 12.00-12.30
Çarşamba: 12.00-12.30
Cuma: 12.00-12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Öğrenci Sunumları 10 4 40
Uygulama (Reflection) 8 4 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Proje Hazırlama 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 12 4 48
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 292

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144544312521
ÖK.2543422
ÖK.33233344
ÖK.445453444
ÖK.54445323222
ÖK.63333333
ÖK.722335
ÖK.844433432