DERS ADI

: Resim ve İfade II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 2022 Resim ve İfade II ZORUNLU 4 4 0 12

Dersi Veren Birim

Resim

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖZGÜR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Bu süreç; ağırlıklı olarak renkli resmi kendine sorun olarak alır, plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini görsel düşünme mantığı içinde kavrayarak, bir ifade olarak rengin ve boya resminin olanaklarını tartışmaya açar; sunduğu çeşitli konu önerilerine dair kompozisyonlar üzerinden farklı tekniklere yönelik bir deneyim imkanı sunar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çizgisel desende çoklu nesne ya da modelin mekanla ilişkisini kavraması,
2   İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığı geliştirmesi,
3   Biçimlendirmeye dair deneylerle resimsel bir dilin oluşum sürecini deneyimlemesi,
4   Öğrencinin gözlem güncünün geliştirilmesi,
5   Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavraması amaçlammaktadır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönemin boyunca yapılacak olan çalışmaların malzeme ve tema içeriği hakkında genel bilgilendirmenin yapılması, yapılacak olan çalışmalara yönelik uygun örneklerin incelenmesi.
2 Hazırlık: yağlıboya tekniği ve tuval hazırlığı üzerine genel bilgilendirme yapılır.
3 Canlı modelden desen çalışması: Figür-mekan- nesne ilişkisi üzerine oluşturulan kompozisyonun yağlıboya tekniği ile tuval üzerine uygulama süreci hakkında ön çalışmanın yapılması, taslakların oluşturulması.
4 Figür-mekan- nesne ilişkisi üzerine oluşturulan kompozisyonun yağlıboya tekniği ile tuval üzerine uygulanması.
5 Figür-mekan- nesne ilişkisi üzerine oluşturulan kompozisyonun yağlıboya tekniği ile tuval üzerine uygulanması.
6 Figür-mekan- nesne ilişkisi üzerine oluşturulan kompozisyonun yağlıboya tekniği ile tuval üzerine uygulanması.
7 Uygulama: Tuval hazırlığının teknik süreci, gerekli materyalin tanıtımı, astar seçenekleri
8 Enteriyör çalışmasına hazırlık yapılır, öğrenciler tarafından çekilen fotoğrafların değerlendirilir; toz pastel tekniği ve malzeme kullanımı hakkında genel bilgilendirme yapılır.
9 Enteriyör resim çalışmalarına devam edilir, renk ilişkilerini araştırır.
10 Enteriyör resim çalışmalarına devam edilir, renk ilişkilerini araştırır.
11 Her öğrencinin yapay ve doğal olmak üzere en az üç obje ile oluşturmuş olduğu bireysel kompoziyonların kolaj tekniği ile yorumu. / Dış mekan (peyzaj) hazırlık
12 Her öğrencinin yapay ve doğal olmak üzere en az üç obje ile oluşturmuş olduğu bireysel kompoziyonların kolaj tekniği ile yorumu. / Dış mekan (peyzaj) hazırlık
13 Her öğrencinin yapay ve doğal olmak üzere en az üç obje ile oluşturmuş olduğu bireysel kompoziyonların kolaj tekniği ile yorumu. / Dış mekan (peyzaj) hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BURNETT, Ron (2007). İmgeler Nasıl Düşünür , İstanbul: Metis Yayınları.
MAY, Rollo (1987). Yaratma Cesareti, İstanbul: Metis Yayınları.
ÖZTUNA, Yakup (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, İstanbul: Tibyan Yayıncılık.
IŞINGÖR, Mümtaz , ETİ, E., ASLIER, M. (1986). Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, Ankara: T.Tarih Kur. Yay.
BALCI,Yusuf Baytekin ,SAY, Nuran (2002).Temel Sanat Eğitimi, İstanbul: YA-PA Yayınları.
GÖKAYDIN, Nevide (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, İstanbu: Sedir Yayınları.
Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hocaları (2011). Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Temel Eğitim Bölümü, İstanbul: MSGSÜ Matbaası.
BECER, Emre (1997). İletişim ve Temel Tasarım, İstanbul: Dost Kitabevi Yayınlar
GENÇ, Adem (2023). 50 Soruda Renk, İstanbul: Altınbaş Üniversitesi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlan edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam etme özeni
Bütün olarak çalışma konsantrasyonu
Sonuç alma iradesinin sürekliliği
Üretilen çalışmalarını sayısı ve kalitesi
Orijinallik ipucu parındıran en az bir çalışma üretebilmesi
Rakip çalışmalara göre daha fazla teknik, estetik, içerik kaliteye sahip çalışmanın üretilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci yönetmeliğin öngördüğü süre üzerinden derse katılmak zorundadır.
Öğrenci kendine ait yaratatıcı proje önerileri varsa bu öneriler değerlendirmeye alınır ve genel proje uygulamalarınadan farklı bir çalışma gerçekleştirebilir.
Proje kapsamı ve üretilecek çalışmanın boyut ve sayısı esnektir, kişiye göre uyarlamalar yapılabilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunduz.yudum@deu.edu.tr
ozgur.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4
Uygulama 14 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4
Ödev Hazırlama 6 8
Sunum Hazırlama 2 10
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 14 4
Proje Final Sunumu 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555335555
ÖK.2333335
ÖK.33331
ÖK.431
ÖK.51