DERS ADI

: Engelliler ve Spor Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 5042 Engelliler ve Spor Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. PELİN AVCI

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Engelli bireylere, sporda fiziksel becerilerin olduğu kadar psikolojik becerilerin de öneminin olduğunu; bu bağlamda stres ve kaygıyla başa çıkmayı, konsantrasyon becerilerini geliştirmeyi, motivasyonu artırabilmek için gerekli teknikleri öğretmeyi ve yarışma ile müsabaka süreçlerinde (öncesi-sırası-sonrası) doğru yaklaşım geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engellilerde Sporun Tarihçesi,
2   Paralimpik Oyunların genel kuralları, paralimpik spor tesislerini inceleme
3   Engelli Tanımlamaları ve sınıflandırılmalarını yapabilme
4   Spor psikolojisindeki genel kavramlarla ilgili bilgi edinme
5   Spor ortamında sporcu psikolojisini etkileyen faktörleri kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Spor psikolojisi tanımı ve tarihi
2 Paralimpik Oyunlar Genel Kuralları
3 Sinir sisteminin genel yapısı
4 Engelli Tanımlamaları ve Sınıflandırılması
5 Engelliler ve Sporda algılama ve öğrenme
6 Engelliler İçin Sporda uyarılmışlık, kaygı ve korku
7 Stres ve stres yönetimi
8 Vize sınavı
9 Engellilerde Gevşeme teknikleri, Dikkat ve konsantrasyon
10 Kişilik, motivasyon ve spor
11 Engelli Sporcularda Doping
12 Özel Olimpiyatlar
13 Grup ve grup dinamiği ve liderlik
14 Sporda şiddet ve saldırganlık
15 Zihinsel antrenman
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: : Özer,D.S.; Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor , Nobel Yayınevi, Ank.2001.
Gürkan Gür.,Engelliler için spor asistanlığı eğitimi.,eğitim ve kültür yayınları. Adana.2008

Özerkan, K.N. Spor Psikolojisine Giriş -Temel Kavramlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004
Bauman, S. Uygulamalı Spor Psikolojisi, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 1994

Cox, R.H. Sport Psychology -Concepts and Applications McGraw-Hill, 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders ile ilgili kurallar dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında bildirilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555