DERS ADI

: Sporda Ekonomi, Pazarlama ve Sponsorluk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 5004 Sporda Ekonomi, Pazarlama ve Sponsorluk ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

-Sporun günümüzde ulaştığı ekonomik boyutu öğretmek
-Genel olarak pazarlama bilgi sistemi, tüketici davranışı, pazar bölümleme ve pazarlama araştırması ile ilgili kavramları tanımlamak
-Genel olarak sponsorluk kavramlarını ve yaklaşımlarını öğretmek, iletişim aracı olarak sponsorluğu, sponsorluk yönetimini ve sponsorluk anlaşması gibi kavramları açıklamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Spor ekonomisinin boyutlarını tanımlar
2   Spor ekonomisinin büyümesi ve gelişmesini açıklar
3   Lisanslı ürünler, markalar, spor pazarlaması ve spor ekonomisi arasındaki ilişkiyi açıklar
4   Spor pazarlaması kavramını tanımlar ve gelişmeleri takip eder
5   Spor sponsorluğu ile ilgili temel kavramlar ile sponsorluğun amacını tanımlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Spor endüstrisi, sporun endüstriyel bir alan haline gelmesi süreci.
2 Spor ekonomisinin boyutları ve içerdiği özellikler
3 Spor ekonomisinin büyümesini ve gelişmesini etkileyen faktörler
4 Olimpiyatlar, formula, futbol ve diğer sporların ekonomiye katkıları
5 Spor Endüstrisi ve Spor Pazarlaması
6 Spor Pazarlaması Yönetimi
7 Spor Ürünü, pazarlaması, satış ve reklam
8 Vize
9 Spor sponsorluğu kavramının tanımlanması ve gelişimi
10 Spor sponsorluğunun, türleri, yeri ve önemi
11 Sponsorluk yönetimi ve planlaması
12 Sponsorluk planlaması, sponsorluğun amaçlarının belirlenmesi
13 Sponsorluk etkinliğinin ölçümü
14 Sponsorluk anlaşması ve sunumlar
15 Sponsorluk anlaşması ve sunumlar
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eschenfelder, M. J. ve Li, M Economics of Sport 2006
*Türkay, O.. Mikroiktisat Teorisi, 6. Bs., Ankara: İmaj Yayıncılık. 1996 * Dobson, S. ve J. Goddard (2001), The Economics of Football, (Futbol Ekonomisi)
Cambridge University Pres, Cambridge.

Argan M, Katırcı H. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın, 2002.
*Brooks CM. Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice-Hall Inc, 1994
* Cemalcılar İ. Pazarlamanın Tanımı: Pazarlama Dünyası, 1(5): 13, 1987.
*Kotler P, Armstrong G. Principles of Marketing, USA: Prentice Hall, 1989.
* Pitts BG, Stotlar DK. Sport Management Library - Fundementals of Sport Marketing, Second Edition, USA: Fitness Information Technology Inc., 2002.

Argan M, Katırcı H. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın, 2002.
*Brooks CM. Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice-Hall Inc, 1994
* Shank, M.D Sports Marketing, A Strategic Perspective. Prentice Hall, New Jersey. 1999

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar
mehmet.bayansalduz@deu.edu.tr
esra.kurkcuakgonul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15325
ÖK.25325
ÖK.35325
ÖK.45325
ÖK.55325