Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tezhip Sanatı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. GÜL GÜNEY ZİNCİR |
Dersi Alan Birimler |
Tezhip Sanatı |
Dersin Amacı |
Doç.Gül GÜNEY ZİNCİR |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Zeren Tanındı: Kitap ve Tezhibi, Osmanlı Uygarlığı, Ankara 2004, s.865-891 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders 2 kredi ile teorik ; , 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. ilgili ders kitapları verilen ders notlarındaki anlatımların bilgi olarak, hangi derecede kavrandığı ve ayrıca tezhip tasarımın ana ilkeleri olan malzeme tanıtımı, kullanımına yönelik teknik bilgi gibi konuların iyi kavranabilmesi ve bunların kağıt üzerinde uygulanmasına yönelik çalışmalar yapılması. Uygulamalı bu ders öğrencinin bağlı olduğu disiplinin temel dersi olması ve özgün tasarım çizebilme beceri ve yetkinliğini atölye çalışmasıyla güçlendirebileceğinden dolayı, derse katılım önemli olup, değerlendirmeye de alınacaktır |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Proje değerlendirmesi, öğrencinin ödev sunumu ve derse katılım oranları da 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gul.guney@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Thuesday |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|