Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tezhip Sanatı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ÖZKAN BİRİM |
Dersi Alan Birimler |
Tezhip Sanatı |
Dersin Amacı |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste, Hat Sanatı ile ilgili tarihi gelişim içinde yazı çeşitleri, özellikleri verilecektir. Hat sanatında aklam-ı sitte dışında kalan yazıların tarihsel gelişimi, uslupları özellikleriyle verilecektir. Dekoratif yazı tasarımları ( kûfî-Makıli ) farklı teknik ve malzemelerde uygulamaları verilerek serbest yeni tasarımlar proje olarak verilecektir. Hat Sanatına özellikle levha tasarımlarında sıkça kullanılan zerendud, celî, ebru yazı, resim yazı gibi farklı tekniklerde yapılmış örnekler tanıtılacak uygulama teknikleri anlatılarak seçilen örneklerden birinin uygulaması yapılacaktır |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Bu derste, Hat Sanatı ile ilgili tarihi gelişim içinde yazı çeşitleri, özellikleri verilecektir. Hat sanatında aklam-ı sitte dışında kalan yazıların tarihsel gelişimi, uslupları özellikleriyle verilecektir. Dekoratif yazı tasarımları ( kûfî-Makıli ) farklı teknik ve malzemelerde uygulamaları verilerek serbest yeni tasarımlar proje olarak verilecektir. Hat Sanatına özellikle levha tasarımlarında sıkça kullanılan zerendud, celî, ebru yazı, resim yazı gibi farklı tekniklerde yapılmış örnekler tanıtılacak uygulama teknikleri anlatılarak seçilen örneklerden birinin uygulaması yapılacaktır |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|