DERS ADI

: Dijital Sanat Pratikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CBS 2001 Dijital Sanat Pratikleri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI HARİKA ZORKUN ÇAĞLAYAN

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin,
Dijital kültür ekseninde gelişen yeni sanat pratikleri ve örnek incelemeleri ile dijital çağa dair önemli yaklaşımları öğrenmek,
Kuramsal anlamda fikir üretimi, sanatsal dil ve ifade araçlarını geliştirebilmek,
Tartışma ve yazma pratikleriyle desteklenerek dialektik olarak düşünme becerilerini geliştirebilmesi,
Hergeçen gün yenilenen ve gelişen dijital teknolojileri sanat pratikleri üzerinden yorumlayabilmek ve bu sayede de güncel kalmayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı dijital ortamlarda üretilen eserleri yorumlayabilmek
2   Güncel dijital sanat ve tasarım alanları hakkında temel bilgiye sahip olmak
3   Dijital teknolojilerle gelişen sanat sektöründeki gelişmeleri izleyerek günceli yakalama becerileri kazanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital teknolojilerin kullanım platformları
2 Dijital teknolojilerin kullanımı ile gelişen sanat pratiklerine giriş
3 Dijital sanat tarihsel süreci
4 Dijital video
5 Dijital animasyon
6 Dijital Heykel
7 Dijital Performans Djital Performans Djital Enstalasyon
8 Djital Enstalasyon
9 Software(Yazılım )Sanatı
10 İnternet Sanatı
11 Generative(Üretimsel)Sanat
12 Sanat Ortamı Olarak Metaverse
13 Yapay zeka ile sanat ve tasarım uygulamaları
14 Örnek İncelemeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gere, C. (2019). Dijital Kültür. İstanbul: Salon Yayınları.
Tuğal, S. A. (2018). Oluşum Süreci İçinde Dijital Sanat. İstanbul: Hayal Perest Yayınları.
Deniz Yengin- Tamer Bayrak. (2018). Yeni Medya ve Sanal Gerçeklik. İstanbul: İstanbul
Aydın Üniversitesi Yayınları.
Dijk, J. V. (2016). Ağ Toplumu. İstanbul : Epsilon Yayıncılık.
Bozkurt, M. (2005). Video Sanatı. İstanbul: Bileşim Yayınevi.
Burnett, R. (2005). İmgeler Nasıl Düşünür İstanbul: Metis Yayınları.
Casey Reas, Ben Fry. (2014). Processing Aprogramming Handbook for Visual Designers
and Artists. London: The MIT Press.
Colson, R. (2007). The Fundementals of Digital Art. London: AVA Publishing.
Dixon, S. (2007). Digital Performance. Cambridge: MIT Press.
Galanter, P. (2016). Generative Art Theory . C. Paul içinde, A Companion to Digital Art
Groys, B. (2016). Akışta İnternet Çağında Sanat. İstanbul: Küy Yayınları.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin belirnenen literatür araştırmalarını yapmaları,metinleri okumaları, ders takip ederek bu alandaki kazanımları aktarmaları beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım ve ödev değerlendirmesi yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin %70'ine katılım zorunludur.
Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin geç teslim edilmesi için gerekli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ödev veya proje teslim tarihini,saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nazliharika.zorkuncaglayan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555444455555
ÖK.2545554555555555
ÖK.3555545555454545