DERS ADI

: 3B Hareketli Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CBS 3002 3B Hareketli Grafik Tasarımı SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Amacı

Öğrencinin üç boyutlu hareketli grafik tasarım tekniklerini öğrenmesi ve uygulayabilmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareketli grafik tasarımı çalışmalarını çözümleyebilme
2   Üç boyutlu hareketli grafik tasarım tekniklerini öğrenme
3   Üç boyulu hareketli grafik tasarım tekniklerini kendi projelerinde uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş ve Karşılıklı Beklentiler
2 Üç Boyutlu Hareketli Grafik Tasarımı, Örnekleri ve Uygulama Alanları
3 Geometry Nodes a Giriş
4 Hareketli Grafik Tasarımı için Keyframe Animasyon Temelleri
5 Gelişmiş Geometry Nodes Kullanımı
6 Üç Boyutlu Metin Araçları ve Animasyonu
7 Kamera Hareket Animasyonu
8 Sese Tepkili Animasyon
9 Hareketli Grafik Tasarıma Yönelik Prosedürel Shader ve Tekstür Yaratımı
10 Katı ve Yumuşak Cisim Simülasyonları
11 Sıvı Simülasyonları
12 Hareketli Grafik Tasarımı için Parçacık Sistemleri Kullanımı
13 Final Proje Fikir Sunumları
14 Final Proje Çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Freelance Manifesto: A Field Guide For The Modern Motion Designer - Joey Korenman

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi, Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD1 1.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
2 OD2 2.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
3 PRR Proje/Sunum/Jüri Değ.
4 BSN Başarı Notu OD1 * 0.30 + OD2 * 0.30 + PRR * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Başarı notunun %30'unu verilen ödevler ve derste kaydedilen ilerleme; %30'unu vize projesi; %40'ını vize projesi oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555554455555