DERS ADI

: Antik Tiyatro Dekor Kostüm Tasarımı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 2023 Antik Tiyatro Dekor Kostüm Tasarımı I ZORUNLU 3 3 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AYTEN ÖĞÜTCÜ

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne sanatları Sahne tasarımı için seçilmiş olan kısa fantastik öyküden yola çıkarak tasarlama ve üretme süreçlerini etkin kullanabilmesi
2   Tasarım projelerinde çağdaş teknikleri bilgisayar yazılımları ve donanımları kullanabilmesi
3   Tasarım projelerinin çizimlerinde görsel sunum biçimlerine ve bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir sonuç çıkartabilmesi
4   Sahne sanatları alanında sanatsal disiplin, bireysel sorululuk alabilmesi
5   Takım çalışması becerilerine sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

STA 1038 - Tiyatro Dekor Kostüm Tasarımına Giriş II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni projelerin anlatılması ve oyun metinlerinin seçimi
2 sahneleme ile ilgili çeşitli araştırma ve öneriler
3 çeşitli sahne görsel verilerinin toplanması
4 Seçilen metin on okuma ve değerlendirme
5 metnin incelenmesi
6 oyun dönem araştırması
7 internet araştırma ve malzeme detayları
8 oyunuyla ilgili sahneleme önerileri
9 oyun ile ilgili rapor hazırlanması
10 taslak çizimi
11 renkli eskiz
12 oyunun kostüm çizimi
13 Oyunla ilgili eskizlerin sahne plastiği üzerinde konumlandırılması
14 maket yapımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi sahne tasarımı öğrencilerini, çağdaş tiyatro teknikleri doğrultusunda seçtikleri proje kapsamına uygun çözümlemeler doğrultusunda, ve uygulama sırasında ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir. Projeleri ile ilgili tasarımlarını yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, tasarlama sürecini anlatan reji rapor kostüm ve dekor eskizleri v.b.) hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Tasarlama aşamasında dekor ve kostüm eskizlerini oluştururken, oyunun temasına uygun, dramaturgik çözümler yoluyla oyunun temel yorumu doğrultusunda belirlenir, uygulamalarda çıkacak teknik sorunların çözümü ile ilgili tartışma ve görüşler öğretim üyesi tarafından her dersin sonunda belirlenerek ev ödevleri oluşturulur, öğrencilerin görüşlerinin teşvik edilmesi sağlanır.

3. Uygulamalar

Tasarımdan uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler, diğer teknik derslerde aldıkları bilgileri sunum aşamasında hazırlama ve örnek bir maket ve kostüm ile nasıl kullanacakları konusunda bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, tasarımdan üretime geçişte gerçekleştirme oranı, seçilen malzeme ve ürünlerin uyumluluğu, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan oyun yorumunun uygunluğu ve üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 6 84
Ders Anlatımı 6 1 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 10 1 10
Alan/saha çalışması 10 3 30
Tasarım Projesi 1 5 5
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15551355
ÖK.25553555355
ÖK.3555555555
ÖK.45535555555
ÖK.555555555