DERS ADI

: Periodontoloji Klinik Eğitimi (Staj)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 5007 Periodontoloji Klinik Eğitimi (Staj) ZORUNLU 0 4 0 5

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AHU DİKİLİTAŞ

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Ağız içi diş ve çevre dokuların tanınması, fizyolojik ve patolojik durumlarının saptanarak uygun tedavi planının geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Ağız içi ve çevre dokuların klinik olarak incelenerek periodontal tedavi planı oluşturulmasını öğrenir.
2   2 Tedavi planına uygun periodontal rehabilitasyon aşamalarını pekiştirir.
3   3 Periodontal rehabilitasyonun aşamalarının gerçekleştirir.
4   4 Periodontal rehabilitasyonun bitim aşamasının gerçekleştirir.
5   5 Periodontal rehabilitasyonun ileriye dönük kontrolünü ve periodontal sağlığın idamesini sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1."Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
2 2."Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
3 3. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
4 4. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir.
5 5. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
6 6. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
7 7. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
8 8. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
9 9. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
10 10. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
11 11. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
12 12. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
13 13. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
14 14. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
15 15. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
16 16. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
17 17. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
18 18. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
19 19."Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
20 20. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
21 21. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
22 22."Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
23 23. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
24 24. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
25 25. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
26 26. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
27 27. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."
28 28. "Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir."

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lindhe-Periodontology N.Lang-Periodontology www.pubmed.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Klinik uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Her staj grubu klinik eğitim sürecini tamamladıktan sonra staj sonu sınavına girmektedir.
Öğrenciler mesleki uygulamalardan değerlendirme almaktadırlar.
Kliniğe %80 devam zorunludur.
Stajda başarı stajın devamının alınması ve Anabilim dalında yapılacak staj sınavında başarılı olmakla sağlanır.
Sınavlar staj sonu ve yarı yıl içinde yapılır.
Staj öğrencisi Anabilim dalının öngördüğü uygulamalı çalışmalara ve seminerlere katılmak ve verilen uygulamaların tümünden başarı göstermek zorundadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Klinik eğitiminde öğrencinin ağız içi ve çevre dokuları tanıması, fizyolojik ve patolojik durumlara karşı uygun tedavi planı geliştirebilmesi hedeflenmektedir. Bu eğitimde temel ve klinik bilimlere ait bilgileri edinir ve bunları yaşam boyunca kullanır.
Sağlık politikası konusunda fikir üretir ve bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. Koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını etik kurallara uyarak yerine getirir.
Öğrencinin klinik staja %80 devam zorunludur.
Staj örencisi verilen klinik uygulamaların tümünde başarı göstermek zorundadır.




Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahu.dikilitas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Klinik Uygulama 28 4 112
Uygulama Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15553553555
ÖK.24553553555
ÖK.34553553555
ÖK.44553553555
ÖK.55553453555