DERS ADI

: Fotoğraf ve Kuratörlük Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4044 Fotoğraf ve Kuratörlük Uygulamaları SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PINAR BOZTEPE MUTLU

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders, galeri ve müzelerin tarihini; küratörlük ve koleksiyonculuk tanımlamalarını; arşivleme ve koleksiyon yöntemlerini; sanatçının ve sanat eserinin sanat piyasasıyla olan ilişkilerini; geleneksel ve yeni müzecilik anlayışını; sergileme ve sunum yöntemlerini; sergi hazırlık süreçlerini ve sergi uygulamasını tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin: 1. Geleneksel ve yeni müzecilik anlayışlarını kavrayabilmesi
2   2. Sanat piyasasının işleyişini tanıması ve uluslararası sanat etkinlikleri konusunda bilgi sahibi olması
3   3. Küratörlüğün işlevini ve önemini kavrayabilmesi
4   4. Arşivleme ve koleksiyon yöntemleri konusunda bilgi sahibi olması
5   5. Sergileme ve sunum yöntemlerinde yaratıcı olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzecilik tarihi ve yeni müzecilik anlayışı
2 Sanat galerilerinin işleyişi. Sanat piyasasının işleyişi. Sanat eserinin değerlendirilmesi.
3 Küratörün işlevi, etkisi.
4 Koleksiyon ve arşiv
5 Biriktirme ve bellek kavramı
6 Sergi hazırlık süreçleri nelerdir Sergi ekibi oluşturma, görev dağılımı
7 Sergi temasının belirlenmesi. Sergi metninin hazırlanması
8 İşlerin sunumu ve seçilmesi
9 İşlerin sunumu ve seçilmesi
10 Halkla ilişkiler ve iletişim, sunum metni
11 Grafik tasarım, afiş, broşür, Teaser, tanıtım filmi, sergileme, kayıt.
12 Masumiyet Müzesi, Orhan Pamuk.
13 Proje değerlendirme
14 Proje değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Ali Artun (der.) Sanatçı Müzeleri , İletişim, 2005
- Ali Artun (der.), Sanat Müzeleri I-II , İletişim, 2006
- Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi , İletişim, 2011
- Bettina Messias Carbonell, Museum Studies , Blackwell Publishing, 2004
- Lisa Corrin, Mining The Museum , New Press, 1994
- Douglas Crimp, On The Museum Ruins , MIT, 1993
- Louis Cummins, Undermining the Museum , The City University of New York, 2002
- Levent Çalıkoğlu, Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik , YKY, 2009
- David Dean, Museum Exhibition , Routledge, 2004
- Eilian Hooper-Greenhill, Museum, Media, Message , Routledge, 2001
- Zeynel Abidin Kızılyaprak, Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme , Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 2000
- Burçak Madran, Kent, Toplum, Müze , Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 2001
- Kynaston McShine, The Museum As Muse , MoMA, 1999
- Susan M. Pearce, Museum, Objects and Collections , Smithsonian Institutions Press, 1993
- James Putnam, Art and Artifact , Thames&Hudson, 2001
- Karsten Schubert, Küratörün Yumurtası , İstanbul Sanat Müzesi Vakfı, 2004
- Julian Stallabrass, Sanat A.Ş. , İletişim, 2009
- Don Thompson, Sanat Mezat , İletişim, 2011
- Peter Vergo, The New Museology , Reaction Books, 1989
- Chin-Tao Wu Kültürün Özelleştirilmesi , İletişim, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezocat@gmail.com
533 3669121

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 5 50
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1554555544
ÖK.24543453
ÖK.35433434
ÖK.4544445
ÖK.55455544