Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
İzmir'de mimarlık eğitimi ilk kez 1963 yılında Buca'da kurulan Ege Özel Mimarlık Mühendislik Yüksek Okulu'nda verilmeye başlanmıştır. Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi 3 Temmuz 1992'de kurulmuştur. Ancak Fakültenin ilk kuruluşu ve Alsancak'taki binada faaliyete başlaması 1971 yılına kadar uzanmaktadır. 1971 yılında 12 öğrencisi ile mimarlık lisans eğitimine başlayan kurum, o günden günümüze kadar çeşitli kurumsal ve yasal oluşumlar çerçevesinde yeni yapılanmalar yaşamıştır. Bölüm, süreç içinde farklı fakülte şemsiyeleri altında konumlanmıştır. Fakültenin geçmişten bugüne kadar olan gelişiminde önemli kilometre taşları; Ege Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Fakültesi Mühendislik ve Mimarlık Akademisi (1971), Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (1975), Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi (1982), Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi (1992) olarak özetlenebilir. Alsancak'taki fakülte binasındaki 33 yıllık eğitimden sonar, 2004-2005 eğitim yılında, mimarlık eğitimi fakülte binasının Kaynaklar Kampüsü'ne taşınmasıyla yeniden yapılandırılmaktadır. |
Kazanılan Derece |
Yapı Bilgisi Yüksek Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript), Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğer GRE, GMAT ve Dil Yeterliliği sınavlarından kabul edilebilir puan ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. ALES ve Yabancı Dil puanı aranıp aranmayacağı ile ilgili istisnai durumlar Enstitü duyurusunda yer alır. Ancak; Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde,Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Ana Bilim Dalı Başkanlığı'nın uygun görüşü ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile Enstitü Kurulu'nca belirlenen yatay geçiş koşullarını sağlamaları halinde Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül'de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile kabul edilebilir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
2 yıl (bir yıl İngilizce hazırlık sınıfı),1 yılda 2 yarıyıl,her yarıyılda 16 hafta, 120 AKTS. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Yapı Bilgisi Yüksek Lisans Programının amacı; Mimarlık Lisans düzeyinde eğitim almış mezunların, yapı ve yapımın tüm bilgi alanlarında (strüktür, malzeme, yapı üretimi ve iş organizasyonları süreçleri ile özel uzmanlık gerektiren yapı fiziği, akustik, deprem yönetimi, sürdürülebilir yapı üretimi, çelik malzeme ile bina/yapı tasarımı, enerji performansı, yapı ekonomisi, v.b.) ve ayrı ayrı bu alanların her birinde uzmanlık, yeterlilik ve yeteneklerini geliştirebilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları yönünde sürdürülen çok amaçlı bir programın hayata geçirilmesini amaçlamaktadır. Sonuçta paydaşların uzmanlaştıkları alanlarda çalışmalarını, global ve ülkesel anlamda, yayın ve tezlerle kamu oyu ve ilgili bilimsel çevrelerle paylaşabilmeleri, her ortamda mesleki uygulama yeterliliği alabilecek seviyede yetişebilmeleri ilkesi temel alınmaktadır. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
2000 yılı ve sonrasında Yapı Bilgisi Programına giren Yüksek Lisans öğrencilerimizin bazısı eğitim sektöründe araştırma görevlisi veya yardımcı doçent olarak, Bakanlıklarda, Belediye ve İl Müdürlülkerinde çalışmaktadır. Özel sektörde çalışan mezunlarımızdan bazısı kendi bürosunda çalışırken diğerleri ücretli çalışanlar olarak gözükmektedir. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Üçüncü düzey programlara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Sınavlar ve geçme notları ile ilgili olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Fen Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları uygulanmaktadır. |
Mezuniyet Koşulları |
Tezli ikinci devre (Yüksek Lisans Derecesi) Programı dersler (en az 54 AKTS), seminer (3 AKTS), M. Sc. Research (3 AKTS) ve M. Sc. Thesis (60 AKTS), toplam 120 AKTS kredisinden oluşmaktadır. Öğrenciler minimum 2.50/4.00 Ağrlıklı Not Ortalaması'na sahip olmalı ve tüm dersleri en az CB / S / TP notları ile geçmelidir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Prof. Dr. Hikmet GÖKMEN |