DERS ADI

: DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 3040 DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BARIŞ KULEYİN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Dersin amacı, liman ve terminal yönetimiyle ilgili genel bilgilerin sunulması ve limanların temel elemanları, liman idare ve yönetimi, liman ekonomisi ve operasyonlarına ilişkin bilgilerin verilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Denizcilik işletmeleri yönetimi ile ilgili konularda genel bilginin edinilmesi
2   Liman ve terminal yönetimi işlevleri hakkında genel bilgilerin edinilmesi
3   Edinilen bilgilerin liman yönetiminde karşılaşılan problemleri çözmede yararlanılması becerisinin sağlanması
4   Liman gelir ve giderlerini belirleme becerisinin sağlanması
5   Liman operasyonlarına ilişkin temel bilgilerin edinilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Denizcilik İşletmeleri Yönetimine Giriş
2 Deniz Taşımacılığı Ekonomisi
3 Denizcilik Politikaları
4 Gemi Brokerliği, Çarter İşlemleri
5 Gemi Acenteleri ve Forvarder İşletmeleri
6 Uluslararası Ticaret ve Deniz Ulaştırması
7 Uluslararası Taşımacılık Kodları - INCOTERMS
8 Parsiyel Taşımacılık
9 Liman İşletme Yönetimi
10 Değişen Liman Çevresi ve Limanların Gelişimi
11 Terminaller ve Terminal Operatörleri
12 Liman Operasyonları
13 Limanlarda Rekabet, Verimlilik ve Performans
14 Emniyet & Güvenlik ve Limanlarda Çevresel Konular
15 Deniz Taşımacılığında Kullanılan Belgeler
16 Örnek Olaylar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cerit, A. G., Deveci, A. D., Esmer, S. (2016). Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (2. Baskı). İstanbul: Beta.
Notteboom, T., Pallis, A., Rodrigue, J. P. (2022). Port Economics, Management and Policy. Routledge.
Zhang, P., Tang, L. (2022). Ship Management: Theory and Practice. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baris.kuleyin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.121111131311111
ÖK.221111131311111
ÖK.312411311311211
ÖK.414111111311111
ÖK.521111111311111