DERS ADI

: Türk Amerikan İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5056 Türk Amerikan İlişkileri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders Türk-Amerikan ilişkilerini Osmanlı dönemi dahil günümüze dek incelemeyi amaçlamaktadır. 19. yüzyılda Osmanlı döneminde başlayan Türk-Amerikan ilişkileri ele alınarak ABD'nin Levant bölgesindeki faaliyetleri ve Amerikan misyonerlik faaliyetleri incelenecektir. Bu bağlamda, Osmanlı döneminde kurulan bu ilişkilerin modern Türk tarihine yansımaları analiz edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk-Amerikan İlişkilerinin başladığı Osmanlı döneminden başlayarak ele almak
2   Amerikalıların Levant'taki Ticari İlişkileri
3   Amerikan Misyonerlerinin Levant'taki Faaliyetleri
4   İki Büyük Savaş Arasında Türk-Amerikan İlişkileri
5   II. Dünya Savaşı Sonrası Türk-Amerikan İlişkileri
6   1964 Johnson Mektubu ve Yeni Dönem
7   Tek Kutuplu Dünyada Türk-Amerikan İlişkileri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amerikalıların Levant'taki ticari ilişkileri
2 Diplomatik İlişkilerin Kurulması ve Gelişmesi
3 İlişkilerdeki Temel Sorunlar
4 Osmanlıda Ulusal Ayaklanmalar ve ABD
5 Yükselen Siyonism ve ABD
6 Ermeni Sorununun Başlangıcı ve ABD
7 Türkiye Cumhuriyeti ve ABD İlişkileri
8 Vize Sınavı
9 İki Savaş Arası Türk-Amerikan İlişkileri
10 1964 Johnson Mektubu
11 Kıbrıs Sorunu ve ABD
12 ABD Ambargosu ve Türkiye
13 Tek Kutuplu Dünyada Türk Amerikan İlişkileri
14 Irak sorunu ve Türk Amerikan ilişkileri
15 Suriye Sorunu ve Türk Amerikan İlişkileri
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erhan, Çağrı. Türk-Amerikan İlişkilerinin Tarihsel Kökenleri, İmge Yayınları, 2001.
Sander, Oral. Türk Amerikan İlişkileri 1947-1964, SBF Yayınları, 1979.
Larrebee, Stephan. Troubled Partnership, RAND Publication, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Temel kavramları doğru bir şekilde anlayabilme ve tanımlayabilme
2. İlgili kavramları birbiriyle ilişkilendirme ve bağlamında kullanabilme.
3. Verilen bir metni ya da söylemi analiz etme ve ders içeriğinde geçen terminolojiyi etkin bir şekilde kullanma.
4. Dilin doğru ve etkili bir şekilde kullanılması.
5. Öğrenilen bilgileri gerçek dünya örnekleriyle ilişkilendirme ve uygulama.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencinin derse %70 devamı zorunludur.
2. Derslere katılım ve konuyu önceden okuyarak derse gelmek önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Bülent Uğrasız, Edebiyat fakültesi, Amerikan Kültürü ve Ed. Bölümü, Oda: A-111, Telefon dahili: 18652

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30-09:30
Salı 08.30-09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.134
ÖK.234
ÖK.334
ÖK.434
ÖK.534
ÖK.634
ÖK.734