DERS ADI

: TURIZM VE MEDYA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 4064 TURIZM VE MEDYA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLKAY TAŞ GÜRSOY

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Medya, tüketim deneyimini uzatarak turizmin zaman ve mekan içindeki anlamını değiştirmektedir. Dersin amacı öğrencilerin mevcut medya teknolojileri, endüstriler, pazarlar, türler ve izleyiciler arasındaki ilişkileri inceleyerek, bunun turizm sistemi ve ilgili endüstriler üzerindeki etkilerini analiz edebilmelerini sağlamaktır. Dersin sonunda, öğrencilerin turizm deneyiminin medya araçları tarafından iletişimsel olarak nasıl inşa edildiğini sorgulaması ve bu araçlarla ilgili farkındalık düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim ve medyaya ilişkin kuram, kavram ve terimleri bilir
2   Küresel medya sistemi hakkında güncel bilgileri takip edebilir
3   Turizm ve medya ilişkisini kurabilir
4   Yeni Medya platformlarının turizm açısından kullanımını açıklayabilir.
5   Yaratıcı endüstriler ve turizm ilişkisini örneklendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin tanıtımı, Medya kavramı
2 2. İletişim Kuramları
3 3. Medya Kuramları
4 4. Medya Teknolojileri ve Platformları
5 5. Küresel Medya Kültürleri ve Uluslararası Turizm
6 6. Görsel İletişim: Turizm Örnekleri,
7 7. Sponsorlu sosyal medya reklamları ve ağızdan ağıza iletişimin turizmde tüketici satın alma davranışına etkisi
8 8. Dijital detoks turizmi
9 9. Radyodan Podcastlere Turizm Örnekleri,
10 10. Dijital Kültür: Sosyo-kültürel Etkileri ve Turizm
11 11. Film Kuramları: Film ve Dizi Turizmi,
12 12. Müzik ve Turizm,
13 13. Fotoğraf Çözümlemeleri, Turizmde Fotoğrafçılığın Etkisi, Seyahat Fotoğrafçılığı,
14 14. Yaratıcı Endüstriler ve Turizm
15 15. Final Sınavı
16 16. Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chen, Y., Hu, T., & Song, P. (2024). Identifying the role of media discourse in tourism demand forecasting. Current Issues in Tourism, 27(3), 413-427.
Maria Mansson, Annre Buchmann, Cecilia Cassinger, and Lena Eskilsson (2021). The Routledge Companion to Media and Tourism, Routledge, London.
Jain, V., & Mitra, A. (2024). Culinary Narratives and Community Revitalization: The Role of Media in Promoting Sustainable Gastronomy Tourism. In Promoting Sustainable Gastronomy Tourism and Community Development (pp. 67-80). IGI Global.
Stäheli, U., & Stoltenberg, L. (2024). Digital detox tourism: Practices of analogization. New Media & Society, 26(2), 1056-1073.
BEŞİROVA, S. (2024). Effect of sponsored social media advertisements and word-of-mouth communication on consumer purchasing behavior in tourism: A case study of Facebook. Journal of Tourism Theory and Research, 10(1), 23-31.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, bireysel araştırmalar, örnek olay incelemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, konu anlatımı ve derse ilişkin yapılan diğer çalışmaları kapsamaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Derse aktif katılım, vize ve final sınavları

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam ilgili yönetmelikçe zorunludur. Derse aktif katılım sağlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı ve Perşembe 11.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Bağımsız Çalışma 2 2 4
Panellere Katılım 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55