DERS ADI

: Hizmet Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LGM 3011 Hizmet Pazarlaması SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Lojistik Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI GÜLFEM GİDENER

Dersi Alan Birimler

Lojistik Yönetimi

Dersin Amacı

Lojistik hizmetlerinin pazarlama yaklaşımı çerçevesinde incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lojistik sektörünü pazarlama yaklaşımı ile tanımlar.
2   Lojistik pazar çevresini hizmet pazarlaması disiplini çerçevesinde analiz eder.
3   Lojistik sektöründe stratejik pazarlama planlamasını yapar.
4   Lojistik işletmeler için pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma yapar.
5   Lojistik alanında pazarlama karması stratejilerini geliştirir .
6   Lojistik işletmelerinde pazarlama sorunlarını çözer.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hizmet sınıflandırması içerisinde lojistik hizmetlerin yeri ve önemi. Lojistik işletmeler için pazarlama kavram ve tanımları
2 Lojistik ve deniz ulaştırma işletmelerin pazarlama çevresinin analizi
3 Hizmet karşılaşmalarının yönetimi ve lojistik işlemelerde hizmet karşılaşmaları
4 Lojistik hizmetlerde müşteri davranışları
5 Lojistik hizmetlerde pazar bölümlendirme
6 Lojistik hizmetlerde hedef pazar seçimi
7 Lojistik işletmelerde konumlandırma stratejileri
8 Ara sınav
9 Lojistik işletmelerde hizmet stratejileri: öz hizmet ve tamamlayıcı hizmetlerin tasarımı
10 Lojistik işletmelerde fiyatlandırma stratejileri
11 Lojistik işletmelerde pazarlama iletişimi ve tutundurma stratejileri
12 Lojistik hizmetlerde hizmet dağıtım/sunum stratejileri
13 Lojistik hizmet işletmelerinde kapasite yönetimi, verimlilik ve kalite
14 Lojistik işletmelerde pazarlama organizasyonu
15 Ödev sunumları
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lovelock, Christian, Writz, Jochen (2007). Services Marketing, Sixth Edition, New Jersey, Pearson-Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür tarama, örnek olay incelemeleri, ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU MD * 0.30 + HW * 0.20 + FN * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU MD * 0.30 + HW * 0.20 + BUT * 0.50
6


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Lojistik alanında hizmet pazarlaması çerçevesinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı iletişim becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.133333333
ÖK.233333333
ÖK.33333333
ÖK.4333
ÖK.5535333353
ÖK.6353333333