Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. ZEYNEP ÇAKMAKÇI |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türk mimarisinin en ilgi çekici yapılarından olan saraylar, hükümdarın evi olmanın ötesinde daima devletin gücü ve büyüklüğünü vurgulayan görkemli yapılar olarak tasarlanmıştır. Bu anlayış, günümüze çoğu ilave ve değişikliklerle gelen, Topkapı Sarayı ndan (15. Yüzyıl), ilk kez geleneksel Türk saray mimarisi dışında, Avrupa sarayları örnek alınarak yapılmış Dolmabahçe Sarayı na (1843 1855) kadar sürdürülmüştür. Cumhuriyetin ilanından sonra, müzeye dönüştürülerek, halkın ziyaretine açılan ve müze saray kimliği kazanan bu yapıların, mimari görkemi yanında zengin iç dekorasyonu da bu anlayışa hizmet eder. Bu ders kapsamında Türk saray mimarisinin gelişimi, sarayların müzeye dönüşüm süreci ve müze olarak kullanımı hakkında bilgi verilecek, Osmanlı saray hayatının izlerini taşıyan, gündelik yaşamda kullanılmış çeşitli obje, saray koleksiyonları başlığı altında irdelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Eldem, Sedad Hakkı, Köşkler ve Kasırlar II, İstanbul, 1974. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Power Point sunumları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
zeynep.cakmakci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|