DERS ADI

: Kültür Miraslarının Korunması ve Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5026 Kültür Miraslarının Korunması ve Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BARIŞ GÜR

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kültür Miraslarının Korunmasına ilişkin temel kavram ve kuralları öğretmek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür miraslarının korunması ve yönetilmesi konusunda bilgi sahibi olur
2   Kültür miraslarına ilişkin konularda çözüm önerileri geliştirebilir
3   Kültür miraslarının korunmasına ve yönetimine ilişkin kanunları ve yönetmelikleri öğrenir
4   Kültür Miraslarının korunmasına ilşkin uluslararası politikaları tartışabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Kültü Mirası Kavramı
3 Kültür miraslarının korunmasına ve yönetimine ilişkin kanun ve yönetmelikler
4 Kültür miraslarının korunmasına ve yönetimine ilişkin kanun ve yönetmelikler
5 Kültür Miraslarının korunmasına ilişkin uluslararası antlaşma ve sözleşmeler
6 Kültür Miraslarının korunmasına ilişkin uluslararası antlaşma ve sözleşmeler
7 Ara Sınav
8 Kültürel Miras Alan Yönetimi
9 Kültürel Miras Alan Yönetimi
10 Eski Eser Kaçakçılığı
11 Kültür Mirasları ve Müzeler
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum
15 Sunum
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernice L. Murphy, (ed.), Museums, Ethics and Cultural Heritage, Routledge, London-New York, 2016.
Marie-Theres Albert, Birgitta Ringbeck, 40 Years World Heritage Convention: Popularizing the Protection of Cultural and Natural Heritage, De Gruyter, Berlin, 2015.
Sophia Labadi, UNESCO, Cultural Heritage, and Outstanding Universal Value: Value-based Analyses of the World Heritage and Intangible Cultural Heritage Conventions, Rowman Littlefield Publications, Lanham-New York-Toronto, 2013.
Heritage and Globalisation (Key Issues in Cultural Heritage), eds. Sophia Labadi and Colin Long, Routledge, 2010
Sandis, C. Cultural Heritage Ethics: Between Theory and Practice, Open Book Publishers, 2014
Heritage, Museums and Galleries: An Introductory Reader, ed. G. Corsane, Routledge, New York, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-4 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baris.gur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 29 29
Sunum Hazırlama 1 19 19
Ödev Hazırlama 1 11 11
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.133
ÖK.243
ÖK.343
ÖK.435