DERS ADI

: Modern Türk Tiyatrosu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3014 Modern Türk Tiyatrosu SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

20.yy `da yazılan tiyatro eserleri ve bu eserlerin yazarları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.Milli Edebiyat ve Cumhuriyet devri tiyatrosunun genel özelliklerini öğretmek. Dönemim tiyatro eserlerini tahlil edebilme yeteneğini kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20.yy tiyatro geleneğini öğrenir
2   20.yy ın tiyatro oyunu yazarlarını tanır.
3   Milli Edebiyat ve Cumhuriyet Dönemi tiyatrosunun özelliklerini öğrenir
4   20.yy da yazılmış eserleri tahlil edebilme becerisini kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tiyatronun tarihi gelişimi
2 Antik Yunan da tiyatro
3 Avrupa'da tiyatronun gelişmesi
4 Ülkemizde tiyatronun doğuşu ve gelişmesi,Tanzimat, Servet-i Fünun, I. Ve II. Meşrutiyet dönemelrinde tiyatro
5 Milli Edebiyat döneminde tiyatro
6 Cumhuriyet döneminde tiyatro
7 Vize
8 Cumhuriyet döneminde tiyatro
9 Faruk Nafiz Çamlıbel in Canavar O Gün adlı tiyatro oyununun incelenemsi
10 Faruk Nafiz Çamlıbel in Canavar O Gün adlı tiyatro oyununun incelenemsi
11 Necati Cumalı nın Boş Beşik adlı tiyatro oyununun incelenemsi
12 Necati Cumalı nın Boş Beşik adlı tiyatro oyununun incelenemsi
13 Necip Fazıl Kısakürek in Püf Noktası adlı tiyatro oyununun incelenmesi
14 Necip Fazıl Kısakürek in Püf Noktası adlı tiyatro oyununun incelenmesi
15 Değerlendirme
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANA KAYNAKLAR
1. Metin And, Türk Tiyatro Tarihi Başlangıcından 1983'e
2. AND, Metin (1971), Meşrutiyet Döneminde Türk Tiyatrosu 1908-1923,
Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yay.
3. AND, Metin (1973), Türk Tiyatrosunda Tarihî Oyunlar ve Bunların
Yazılış Gerekçeleri , 25-29 Eylül 1970 Türk Tarih Kongresi
Bildiriler, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yay.,
4. AYTAŞ, Gıyasettin (2002), Tanzimatta Tiyatro Edebiyatı Tarihi, Ankara:
Akçağ Yay.

YARDIMCI KAYNAKLAR
1. ORTAYLI, İlber (2001), Tiyatroda Tarihî Oyunlar Üzerine , Gelenekten
Geleceğe, İstanbul: Ufuk Kit.
2.Ö ZGÜ, Melâhat (1970), Tiyatro Bilimi , Tiyatro Araştırmaları Dergisi,
S. 1, s. 1-20.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11223
ÖK.2332
ÖK.345332332
ÖK.445243