DERS ADI

: Materyal Kültürüne Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 1005 Materyal Kültürüne Giriş ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ZEYNEP ÇAKMAKÇI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Bu derste Paleolitik dönemden Roma dönemine insanoğlunun fiziki, sosyal ve kültürel gelişimi bölgesel ve dönemsel olarak kısaca ele alınacaktır. Tarih öncesi dönemlerden başlayarak insanoğlunun gelişen ve değişen ihtiyaçlarına yönelik ürettiği materyaller konu edilecektir. Materyal üretimine yön veren çeşitli unusurlar coğrafya, din, ticaret, hammadde vs. unsurlar göz ününe alınarak insan oğlunun materyal kültürünün oluşumu açıklanmaya çalışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Materyal kültürünün ortaya çıkşının nedenlerini kavrama
2   Paleolitik dönemden Roma dönemine insanoğlunun fiziki ve sosyal gelişiminin materyal kültürüne etkilerini değerlendirme
3   Bölgesel ve dönemsel olarak insanoğlunnun değişen materyal kültürüne algılama
4   Müzelerdeki ilgili döneme ait eserler üzerinden materyal kültürünün değişimini gözlemleme
5   Çoğrafya, inannç ve bölgesel etkilerin materyal kültürüne etkilerini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Paleolitik Dönemde materyal kültürü
2 Mezolitik Dönemde materyal kültürü
3 Neolitik Dönemde materyal kültürü
4 Neolitik Dönemde materyal kültürü
5 Kalkolitik Dönemde materyal kültürü
6 Bronz Çağ'da materyal kültürü
7 Bronz Çağ'da materyal kültürü
8 Arasınav
9 Mezopatamya uygarlıklarında materyal kültürü
10 Mezopatamya uygarlıklarında materyal kültürü
11 Antık Mısır Uygarlığında materyal kültürü
12 Antik Mısır Uygarlığında materyal kültürü
13 Antik Mısır Uygarlığında materyal kültürü
14 Antik Yunan'da materyal kültürü
15 Antik Yunan'da materyal kültürü
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stylianos Alexiou, Minos Uygarlığı, İstanbul 1991.
Mehmet Özdoğan,Neolithic in Turkey. The Cradle of Civilization. New Discoveries,İstanbul 1999.
Susan Pollock, Ancient Mesopotamia, Cambridge University Press, 1999.
Françoise Etienne, Roland Etienne, Antik Yunan Bir Keşfin Arkeolojisi, İstanbul 2004.
Jane R. McIntosh,Ancient Mesopotamia: New Perspectives, 2005.
Armağan Öktü, Erkanal, Sevinç Günel, Ulaş Deniz (Ed.) Bati Anadolu ve Dogu Akdeniz Gec Tunc Cagi Kulturleri Uzerine Yeni Arastirmalar, Ankara 2008.
Refik Duru,Elli Yıllık Bir Arkeoloji Öyküsü - Hacılar, İstanbul 2010.
R. E. Wycherley, Antik Cag'da Kentler Nasil Kuruldu , İstanbul 2011.
Bleda S. Düring,Küçük Asya'nın Tarih Öncesi. Karmaşık Avcı-Toplayıcılardan Erken Kentsel Toplumlara, İstanbul 2016.
Klaus Schmidt,Taş Çağı Avcılarının Gizemli Kutsal Alanı Göbekli Tepe En Eski Tapınağı Yapanlar,İstanbul 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Zeynep ÇAKMAKÇI
zeynep.cakmakci@deu.edu.tr
0 (232) 301 94 26

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme günleri her dönem için belirlenir ve dönem başında öğrenciye duyurulur.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2535
ÖK.355
ÖK.454
ÖK.554