Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. ZEYNEP ÇAKMAKÇI |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik |
Dersin Amacı |
Bu derste Paleolitik dönemden Roma dönemine insanoğlunun fiziki, sosyal ve kültürel gelişimi bölgesel ve dönemsel olarak kısaca ele alınacaktır. Tarih öncesi dönemlerden başlayarak insanoğlunun gelişen ve değişen ihtiyaçlarına yönelik ürettiği materyaller konu edilecektir. Materyal üretimine yön veren çeşitli unusurlar coğrafya, din, ticaret, hammadde vs. unsurlar göz ününe alınarak insan oğlunun materyal kültürünün oluşumu açıklanmaya çalışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Stylianos Alexiou, Minos Uygarlığı, İstanbul 1991. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Power Point sunumları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Zeynep ÇAKMAKÇI |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme günleri her dönem için belirlenir ve dönem başında öğrenciye duyurulur. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|