DERS ADI

: Müzecilik ve İletişim I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3025 Müzecilik ve İletişim I ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. GAMZE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Bir kurum olarak müzelerde gerçekleşecek tüm kişilerarası, örgütsel ve kültürlerarası iletişim süreçlerini tüm iletişim biçimleriyle sağlıklı bir biçimde yürütmek. Bu süreçte ortaya çıkabilecek çatışmalı durumların aşılabilmesi için gereken iletişim becerilerini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim sürecinin önemi, unsurları, iletişim türleri ve işlevleri hakkında bilgi
2   Farklı müze türlerine göre hedef kitlelerin analizini yapma
3   Müzelerde gerçekleşecek tüm kişilerarası ve örgütsel iletişim süreçlerinde etkin olma ve ortaya çıkabilecek çatışmaları yönetebilme
4   Müze çalışanlarının kendilerini yazılı, sözlü ve sözsüz olarak doğru ifade etme becerilerini geliştirme
5   Müzelerde etkin halkla ilişkiler faaliyetleri yapma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı
2 İletişim Kavramı/ İletişimin İşlevleri ve İletişim Sürecinin Unsurla
3 Algı sürecine etki eden faktörler
4 Önyargılar ve iletişime etkileri
5 Müzecilik Bağlamında Kişilerarası İletişim ve Örgütsel İletişim
6 Müzecilik Bağlamında Kültürlerarası İletişim I
7 Müzecilik Bağlamında Kültürlerarası İletişim II
8 ARA SINAV
9 Dinleme, dinleme türleri ve dinleme kusurları
10 Sözlü, yazılı ve dil ötesi iletişim
11 Sözsüz iletişim I
12 Sözsüz iletişim II
13 Duygu ve duygu yönetimi
14 CV Hazırlama ve mülakata hazırlık
15 Mülakat türleri ve mülakatlarda dikkat edilmesi grekenler
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1)İrfan Erdoğan, İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, İstanbul, 2012.
2) Hazırlayan: Zeynel Abidin Kızılyaprak, Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul, 2000.
3)Bekir Onur, Çağdaş Müze Eğitim ve Gelişim Müze Psikolojisine Giriş, İmge Kitabevi, Ankara, 2012
4)Editör: Burçak Madran, Kent,Toplum,Müze, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul, 2001.
5) Asker Kartarı, Kültür, Farklılık ve İletişim, İletişim Yyaınları, İstanbul, 2014.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi

Değerlendirme Kriteri

Sınavların ve derse katılımın değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör.Dr. Gamze ERDOĞAN
E-Posta: gamze.erdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günleri saat 16:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15433333
ÖK.2554
ÖK.35544444
ÖK.455
ÖK.555