Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Afet Yönetimi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Afet Yönetimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu programda afetlerde özellikle Birleşmiş Milletler tanımına göre toplumda dezavantajlı sayılan kadınlar, gençler, çocuklar, engelliler ve yaşlılara yönelik güvenlik ihtiyacını ortaya koymak; afet tiplerine göre toplumsal direnci en zayıf olan bu halkaları güçlendirerek toplumsal kapasiteyi idari ve bireysel artırmak ve geliştirmek; dezavantajlı grupların afetlerden zarar görmelerini engellemeye yönelik idari ve mekansal tedbirleri almak, zarar ve kayıpları engellemede etkili yönetsel analizleri afet tiplerine göre kamu, özel ve sivil sektör yönüyle değerlendirmek hedeflenmektedir. Ders, konuya ilişkin yasal ve yönetsel temellerin değerlendirildiği ve kentsel yaşamda öne çıkan mekansal planlama eksikliklerinden kaynaklanan çevresel riskleri ve bu risklerin etkilerinin tespiti ve ortadan kaldırılmasına yönelik stratejik yaklaşımları hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Zerrin Toprak (2012); Çevre Yönetimi ve Politikası, Birleşik Yayınları. İlgili bölümler |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İlan edilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sunum |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Ömür Neczan Timurcanday Özmen |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|