DERS ADI

: Heidegger

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 6087 Heidegger SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe Doktora

Dersin Amacı

Martin Heidegger'in metafizik eleştirisi ve yeni bir düşünme tarzı önerisi onun kendisinden önceki geleneksel felsefeyi eleştirisi yoluyla açıklanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Martin Heidegger in genel düşünce sistematiğini kavrar,
2   Heidegger in geleneksel felsefeyle arasındaki farkları ve ortak noktaları belirleyebilir,
3   Heidegger'in işaret ettiği çözüm önerilerini tartışır ve aktarabilir,
4   Yeni felsefe problemleri yakalayabilir,
5   Bu yeni problemleri temellendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düşünce tarihinde Alman İdealizmi ve Heidegger
2 Varlık sorusu ve Aletheia
3 Temel Ontoloji ve Hermeneutik Fenomenoloji
4 Kant'ın transendental imgelem'i
5 Kantın antropolojisi ve Kanta ontolojik yaklaşım
6 Eleştirel Felsefenin eleştirisi
7 Fichte ve özne-nesne özdeşliği
8 Vize Sınavı
9 Schelling, Hegel ve Mutlak
10 Schelling, Hegel ve Mutlak
11 Hegelin deneyim kavramı
12 Schellingin özgürlük düşüncesi
13 Anti-sistematik düşünce
14 Tasarımlayıcı düşünce ve şiirsel düşünce
15 "Felsefenin sonu" ve düşünmenin başlangıcı ne anlama gelir
16 Final SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

"Heidegger Düşüncesinin Temel Kavramları", (Michael Inwood'un A Heidegger Dictionary yapıtından) Derleyen ve çeviren Metin Bal, ss. 255-306. ÖZNE, Felsefe Bilim ve Sanat Yazıları, 16. Kitap, Bahar 2012, Çizgi Kitabevi, Konya. ISBN: 978-9944-5093-5-0.
Heidegger, Martin (2004) Varlık ve Zaman, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea.
Hegel (2007) Mantık Bilimi, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınları.
Ameriks, Karl (2000) The Cambridge Companion to German Idealism.
Heidegger (2009) Metafizik Nedir (Was Ist Metaphysik ) çev. Yusuf Örnek, Ankara:Türkiye Felsefe Kurumu.
McNeill, W. & Hammermeister, K. (2010) Düşünceye Çağıran, Martin Heidegger, İstanbul: Say Yayınları.
Wolin, Richard (2012) Heidegger'in Çocukları, Hannah Arendt, Karl Löwith, Hans Jonas ve Herbert Marcuse, İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
Heidegger (2003) Nedir Bu Felsefe , Çev. Ali Irgat, İstanbul: Sosyal Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Tınaztepe Kampüsü, Öğretim Üyeleri Binası, 3. kat, Felsefe Bölümü, Oda no: 328, PK: 35260, Buca İzmir, Türkiye.
Tel: ++ 90 (232) 412 79 03 - Oda dahili no: 19411, Fax: ++ 90 (232) 453 90 93,
balmetin@gmail.com, metin.bal@deu.edu.tr
www.metinbal.net

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 8:30-9:15, Perşembe: 8:30-9:15.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1545
ÖK.254
ÖK.35
ÖK.454
ÖK.5555