DERS ADI

: Sosyal Bilişin Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5084 Sosyal Bilişin Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN HIDIROĞLU ONGUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı sosyal biliş hakkındaki temel ilkelerin kapsamlı bir şekilde ele alınmasıdır. Bu doğrultuda derste sosyal bilişsel mekanizmalar, sosyal bilişin davranış üzerindeki etkileri, nöropsikiyatrik hastalıklar ile ilişkili olarak bu işlevlerdeki bozulmalar, diğer bilişsel işlevlerle ilişkisi ve sosyal biliş ile ilgili kuramlar incelenecektir. Ders ayrıca sosyal bilişin altında yatan beyin alanları ve sosyal bilişsel işlevleri değerlendirmede başvurulan nöropsikolojik testlere odaklanacaktır. Derslerde alandaki güncel araştırma makaleleri ve araştırma bulguları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal biliş alanındaki temel terim, kavram ve teorileri tanımlayabilecek
2   Sosyal bilişsel mekanizmalar ve sosyal bilişin diğer bilişsel işlevlerle ilişkisi hakkında bilgi sahibi olacak,
3   Sosyal bilişsel işlevleri ve belirli hastalıklar ile ilişkili olarak bu işlevlerdeki bozulmaları açıklayabilecek,
4   Sosyal bilişsel işlevlerin nöral temellerini ve beynin bu alandaki işlevlerini tanımlayabilecek
5   Sosyal bilişi değerlendirmede kullanılan nöropsikolojik ölçüm ve yöntemleri tanımlayabilecek ve uygulayabilecek
6   Etkin bir biçimde araştırma önerisi sunabilecek ve bağımsız araştırma yapabilme becerisi edinecek
7   Alandaki güncel tartışma ve araştırmalar çerçevesinde analitik ve kritik düşünebilme becerisi edinecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal bilişte temel kavramlar
2 Sosyal bilişte otomatik ve kontrollü süreçler
3 Dikkat ve kodlama
4 Bellekteki temsiller
5 Sosyal bilişte kendilik
6 İlişkilendirme süreçleri sezgisel ve kısayollar: Çıkarımda bulunurken verimlilik ve karar verme
7 Ödev: gözden geçirme
8 Sosyal çıkarsamada doğruluk ve verimlilik
9 Tutumların bilişsel altyapısı ve bilişsel işlemlenmesi
10 Ödev/sunumlar
11 Stereotipler: Biliş ve önyargı
12 Önyargı: Bilişsel ve Affektif önyargıların etkileşimi
13 Sosyal Bilişin Ötesi: Sosyal bilişten afekte
14 Sosyal Bilişin Ötesi: Affektten sosyal bilişe

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Fiske & Taylor's (2008) Social cognition: From Brains to Culture (McGraw Hill)
2. Kitap bölümlerinin kapsadığı orjinal araştırma makaleleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bir vize ve final sınavı değerlendirmesi yanı sıra öğrencinin başarısı derse sunumlar ile yaptığı katkı ve verilen ödevler ile değerlendirilmektedir. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Ceren Hıdıroğlu Ongun
email: ceren.hidiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 13:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 28 28
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155544
ÖK.255544
ÖK.355544
ÖK.4555
ÖK.544555
ÖK.6555555
ÖK.7455555