DERS ADI

: MACERA REKREASYONU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 2015 MACERA REKREASYONU SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bireyler arası etkileşime imkan sağlayan, macera rekreasyonu çevre duyarlılığını merkeze koyarak birey ve doğa arasındaki ilişkilere katkı sağlamayı, bireylerin doğa ile olan ilişkilerinin geliştirilmesi ve incelenmesini amaçlar

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Macera rekreasyonunu tanımlar
2   Macera rekreasyonunun faydalarını açıklar
3   Macera aktivitelerini sınıflandırır
4   Macera rekreasyonu aktivitelerini örneklendirir
5   Macera rekreasyonu aktivite türlerini açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders hakkında genel bilgi verilmesi.
2 Macera Rekreasyonunun Kapsamı ve Temel Kavramları
3 Macera Rekreasyonunun Yeri ve Önemi
4 Macera Rekreasyonunun Çeşitleri
5 Macera Turizmi
6 Maceranın Turizm Ürünü Olarak Gelişimi
7 Macera Turizmi Faaliyetleri
8 Macera Turizminin Macera Rekreasyonuyla İlişkisi ve Risk
9 Macera Turizminin Yeni Kavramları ve Genişleyen Kapsamı
10 Macera Turizminin Endüstriyel Boyutu
11 Macera ve Doğa Eğitimi, Macera ve Doğa Eğitiminde Rekreasyon Programları
12 Macera ve Doğa Eğitimi Programlarında Örnek Uygulamalar
13 Macera ve Doğa Eğitimi Programının Sorumlulukları
14 Okullarda Macera ve Doğa Eğitimi Uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Cordes,K.,Ibrahim,H.,M. (1999). Aplication in Recreation & Leisure for Today and future. Second Edition. Boston WCB / McGraw-Hill Comp.
2- Jenkins J. M., Pigram, J., J., (2003) Encyclopedia of Leisure and Outdoor Recreation Routledge, London
3- Virden,R.,J.(2006) Outdoor and Advanture Recreation, Human kinetics (editor) Introduction to Recreation and Leisure. Human Kinetics, Champaign.
4- Buckley, R., (2006) Advanture Tourism, CABI, Oxfordshire 5- Priest, S., Gass, A. M. Effective Leadership in Adventure Programming, Human Kinetics, Champaing, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ve; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ve; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyal ile gelinecek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: + 90 (232) 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi: 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13542
ÖK.23542
ÖK.33542
ÖK.43542
ÖK.53542