DERS ADI

: UZUN VADELİ SPORCU GELİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBA 3008 UZUN VADELİ SPORCU GELİŞİMİ ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA KARAHAN

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Öğrencinin, antrenman yüklenmesi ve organizmaya etkisinin kontrolünde; antrenman planlamasının nasıl etkili olduğunu, farklı düzenlemelerin antrenman etkisini nasıl değiştirdiğini; antrenmanın özel olma, yüklenme-yorgunluk-uyum, geriye dönüş, giderek artan yüklenme, alternatif yüklenme ve bireysellik ilkeleri içerisinde öğrenmesini, antrenmanın haftalık, aylık ve yıllık planlanması kavramını, bu kavramın periyodlama yapısı içerisinde farklı spor dallarında ve farklı amaç ve içeriklerde farklılaşmasını sağlayan antrenman yaklaşımlarını, dayanıklılık kavramını ve dayanıklılığı yaratan temel fizyolojik öğeleri ve farklı öğeler arasındaki ilişkileri kurmayı, dayanıklılığın gelişiminin gözlenmesini ve antrenmanın buna göre yapılandırılması kavram ve becerilerini öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antrenman yüklenmesi ve organizmaya etkisini bilir.
2   Antrenman planlamasının nasıl etkili olduğunu açıklar.
3   Farklı düzenlemelerin antrenman etkisini nasıl değiştirdiğini bilir.
4   Antrenmanın özel olma, yüklenme-yorgunluk-uyum, geriye dönüş, giderek artan yüklenme, alternatif yüklenme ve bireysellik ilkeleri içerisinde öğrenmesini bilir.
5   Antrenmanın haftalık, aylık ve yıllık planlanması kavramını, bu kavramın periyodlama yapısı içerisinde farklı spor dallarında ve farklı amaç ve içeriklerde farklılaşmasını sağlayan antrenman yaklaşımlarını bilir.
6   Dayanıklılık kavramını ve dayanıklılığı yaratan temel fizyolojik öğeleri ve farklı öğeler arasındaki ilişkileri kurmayı bilir.
7   Dayanıklılığın gelişiminin gözlenmesini ve antrenmanın buna göre yapılandırılması kavram ve becerilerini öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antrenman ve antrenman ilkeleri: Antrenman yapısı ve antrenmanı etkileyen öğeler. Performans ve Yapısı: Performansı etkileyen öğeler,
2 Antrenman İlkeleri: Özel olma ve Yüklenme ve uyum İlkesi, Yüklenmenin sayısallaştırılması; hacim ve şiddetin hesaplanması
3 Antrenman İlkeleri: Geriye dönüş, giderek artan, alternatif yüklenme ilkeleri,
4 Antrenman İlkeleri: Geriye dönüş, giderek artan, alternatif yüklenme ilkeleri, Polar saat kullanımı ve antrenman takibi.
5 Antrenman Planlaması: Periyodizasyon ve periyodizasyon türleri, Periodizasyon ve hedefler: Genel ve Özel hedefler
6 Antrenman Planlaması: Periyodizasyon, Haftalık (Mikrosiklüs) Antrenman ve yapısı, Haftalık antrenman planlama
7 Antrenman Planlaması: Periyodizasyon, Aylık (Mezosiklüs) antrenman yapısı:
8 Antrenman Planlaması: Periyodizasyon, Aylık antrenman yük ve dağılımın hesaplanması
9 Dayanıklılığın geliştirilmesi: Dayanıklılığın fizyolojik bileşenleri, Dayanıklılık ve farklı antrenman alanları
10 Dayanıklılığın geliştirilmesi: Dayanıklılık antrenman yöntemleri, Dayanıklılık Testleri: VO2 maks, anaerobik eşik
11 Dayanıklılığın geliştirilmesi: Dayanıklılık antrenman yöntemleri, VO2 maks ve antrenman yöntemleri
12 Dayanıklılığın geliştirilmesi: Dayanıklılık antrenman yöntemleri, Laktat eşiği (Modifiye Mekik Koşusu) ve antrenman yöntemleri
13 Seminer sunum
14 Seminer sunum
15 Genel Sınav Hazırlığı
16 Genel Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company.
Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics.
Jonathan, J., Dietz, C., Malone, M., (2008). Training Explosiveness: Weightlifting and Beyond. Strength and Conditioning Research. 30:6, 14-22.
Matveyev, LP. (2004). Antrenman Dönemlemesi. Bağırgan Yayımevi.
Schmolinsky, G., (1982). Track & Field, Berlin: Sportverlag
Shephard, RJ., Astrand, PO. (1992). Endurance in Sports. Blackwell Scientific Publications.
Sleamaker, B., Browning, R. (1996). Serious Training for Endurance Athletes. Human Kinetics.
Zatsiorsky, VM. (1995). Science and Practice of Strength Training. Human Kinetics.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, uygulama becerileri ara sınav ile ilişkilendirme becerileri final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.65555
ÖK.75555