Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Antrenörlük Eğitimi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MUSTAFA KARAHAN |
Dersi Alan Birimler |
Antrenörlük Eğitimi |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, antrenman yüklenmesi ve organizmaya etkisinin kontrolünde; antrenman planlamasının nasıl etkili olduğunu, farklı düzenlemelerin antrenman etkisini nasıl değiştirdiğini; antrenmanın özel olma, yüklenme-yorgunluk-uyum, geriye dönüş, giderek artan yüklenme, alternatif yüklenme ve bireysellik ilkeleri içerisinde öğrenmesini, antrenmanın haftalık, aylık ve yıllık planlanması kavramını, bu kavramın periyodlama yapısı içerisinde farklı spor dallarında ve farklı amaç ve içeriklerde farklılaşmasını sağlayan antrenman yaklaşımlarını, dayanıklılık kavramını ve dayanıklılığı yaratan temel fizyolojik öğeleri ve farklı öğeler arasındaki ilişkileri kurmayı, dayanıklılığın gelişiminin gözlenmesini ve antrenmanın buna göre yapılandırılması kavram ve becerilerini öğrenir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Anlama, uygulama becerileri ara sınav ile ilişkilendirme becerileri final sınavı ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|