DERS ADI

: AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME (SEÇMELİ )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME (SEÇMELİ ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MERVE KOCA KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini; dünyada ve Türkiye de uzaktan eğitimin gelişimini; uzaktan eğitimde öğrenen ve öğretmenin rollerini; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri ile açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunları ve bunların çözümlerini ve öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını bilen öğrenciler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini bilir.
2   Dünyada ve Türkiye de uzaktan eğitimin gelişimini açıklar.
3   Uzaktan eğitimde öğrenen ve öğretmenin rollerini kavrar.
4   Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri ve bireysel öğretim materyallerini bilir.
5   Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunları ve bunların çözümünü analiz eder.
6   Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını değerlendirir.
7   Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yöntemlerini açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi
2 Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi;
3 Türkiye de uzaktan eğitimin gelişimi
4 Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler;
6 Açık ve uzaktan eğitimin yönetimi ve açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri;
7 Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler
8 Kitlesel açık çevrimiçi dersler ve kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları
9 Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü
10 Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
11 Açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri
12 Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alkan, C. (1987). Açık öğretim: Uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 157.
Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık.
Hızal, A. (1983). Uzaktan öğretim süreçleri ve yazılı gereçler: Eğitim teknolojisi açısından yaklaşım. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.134
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.444
ÖK.54
ÖK.643
ÖK.74