DERS ADI

: MESLEK ETİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4122 MESLEK ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarımsal İşletmecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DİLEK YÜCEL ENGİNDENİZ

Dersi Alan Birimler

Tarımsal İşletmecilik (İÖ)
Tarımsal İşletmecilik

Dersin Amacı

Tarımsal İşletmecilikte etik ve ahlak kavramları hakkında bilgi vermek, meslek etiği ilkelerini öğretmek, iş etiği kavramı ve temelleri hakkında geniş bilgi vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik kavramını, etik ve ahlak arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri açıklayabilme.
2   Etik kuralları ve etik sistemlerini açıklayabilme.
3   Etik dışı davranışların ve meslek etiği dışındaki davranışları tanımlayabilme.
4   Meslek etiği ilkelerini davranış değişikliğine dönüştürebilme.
5   İş etiğine uygun davranış ve çalışma prensibi geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Etik kavramının tanıtımı ve kavramsal açılımı
2 Tarımsal işletmecilikte ahlak kavramının kuramsal değerlendirilmesi ve etik ile ahlak kavramları arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin tartışılması
3 Etik- toplum ilişkisi: toplumsal düzeni sağlayan toplumsal düzen kuralları içerisinde etik ve ahlakın yeri.
4 Tarımsal İşletmecilikte etik kuralları ve etik dışı davranışlar
5 Etik sistemleri yaklaşımları. Kişisel etik, toplumsal sözleşme etiği, kural etiği vb konuların değerlendirilmesi.
6 Tarımsal işletmecilikte etik dışı davranışlar
7 Tarımsal işletmecilikte etik dışı davranışlar
8 Ara sınav
9 Tarımsal işletmecilikte etik kavramı meslek- ahlak ilişkisi
10 Tarımsal işletmecilikte etik kavramı meslek- ahlak ilişkisi
11 Mesleki yozlaşma, örgütsel, yönetsel ve mesleki etik ve yozlaşma
12 Öğrencilerin kendi meslek alanlarındaki etik dışı davranışlar
13 Farklı mesleklerdeki etik dışı tartışmalar
14 Tarımsal işletmecilikte ahlaka uygun koşulların kişiye, işe ve işyerine etkileri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
BAŞPINAR, N., ÇAKIROĞLU, D., 2011, Meslek Etiği, Nobel Yayınları, Ankara.
SÖKMEN, A., TARAKÇIOĞLU, S.,2011, Mesleki Etik , Detay Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Soru-cevap
3. Aktif Katılım
4. Beyin fırtınası
5. Grup tartışması
6. Çeşitli film gösterimleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.311111
ÖK.41111
ÖK.51111