DERS ADI

: BÖLGESEL ANALİZLER: AFRİKA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 4480 BÖLGESEL ANALİZLER: AFRİKA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı, Sahraaltı bölgesi ağırlıklı olmak üzere Afrika ülkelerinin kültürel, sosyoekonomik ve siyasal karaktersitiklerine ilişkin temel bilgileri bunların iş çevrelerine ve dünya ekonomisine etkilerini de vurgulayarak vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Orta ve Güney Afrika ülkelerinin kültürel, sosyoekonomik ve siyasal dinamiklerini açıklayabilmek, böylelikle bunların bu bölgede etkin olan iş pratiklerine etkisini kavrayabilmek;
2   Arika daki bölgesel işbirliği ve bütünleşme hareketlerini analiz ederek yorumlayabilmek, böylelikle bunların uluslararası iş ortamlarına etkisini kavrayabilmek;
3   Belli başlı Afrika ülkelerinde sıklıkla karşılaşılan iş pratiklerinin ve geleneklerinin ortak noktalarını kavrayabilmek, böylece bunların söz konusu ülkelerle geliştirilecek ticari ilişkilere olası etkilerini değerlendirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IBS 2014 - KARŞILAŞTIRMALI EKONOMİK COĞRAFYA

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Afrika nın sosyo-ekonomik coğrafyası
2 Afrika tarihinin ana hatları
3 Afrika kültürlerinin temel karakteristikleri
4 Politik iktisat bağlamında Afrika ekonomileri
5 Ülke grupları bağlamında Afrika ekonomileri
6 Karşılaştırmalı kalkınma deneyimleri (I)
7 Karşılaştırmalı kalkınma deneyimleri (II)
8 Afrika da bölgesel işbirliği ve bütünleşme hareketleri (I)
9 Afrika da bölgesel işbirliği ve bütünleşme hareketleri (II)
10 Afrika da girişimcilik modelleri ve iş fırsatları
11 Ödev sunumları
12 Ödev sunumları
13 Africa Day Preperation
14 Africa Day Implementation

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ders materyalleri ilgili kitap ve makalelerden oluşacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Tartışma
3. Grup çalışmaları
4. Örnek olay incelemeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV * 0.75


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci bölgenin kültürel, sosyoekonomik ve siyasal dinamiklerini açıklayarak bunların bu bölgede etkin olan iş pratiklerine etkisini ortaya koyacaktır;
2. Öğrenci, Afrika daki bölgesel işbirliği ve bütünleşme hareketlerine ilişkin bilgisini ve bunların uluslararası iş ortamlarına etkisini ortaya koyacaktır;
3. Öğrenci, belli başlı Afrika ülkelerinde hakim olan iş pratiklerinin ve geleneklerinin ortak noktalarını kavradığını, ortaya koyacak bunların söz konusu ülkelerle geliştirilecek ticari elişkilere olası etkilerini değerlendirecektir.

BU DERSTE 5 FARKLI ÖDEV VERILECEKTIR.

Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Ödev 1
Makro Ekonomik Beklentiler; Dış Ticaret ve Bölgesel Entegrasyonlar; Afrika'da Bölgesel Entegrasyonlar
Ödev 2
Afrika'da İnsani Gelişme ve Yolsuzluk
Ödev 3
Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Dönüşümsel Kullanımı & Afrika & Sürdürülebilirlik Kalkınma Hedefleri
Ödev 4 Afrika Gününün Planlanması ve Organizasyonu
Ödev 5 (GRUP OLARAK EN FAZLA 4 ÖĞRENCİ) Afrikalı veya Türk bir şirket bulun ve Afrika-Türkiye ticari ilişkileri ile ilgili sorumlu bir kişi ile röportaj yapın

ÖDEVLERIN DEĞERLENDIRILMESINDE KULLANILAN KRITERLER
Bağlamın anlaşılması 20 puan
Doğru ve güncel veri/haber/fotoğraf/vaka bulma 30 puan
Bulunan veri/haber/fotoğraf/vakanın yorumlanması ve yorumların slayt notlarına yazılması - 40 puan
Profesyonel bir şekilde sunum yapmak 10 puan

AFRI KA GÜNÜ ORGANI ZASYONUNUN DEĞERLENDI RI LMESI NDE KULLANILAN KRI TERLER
Planlama bölümüne aktif katılım 30 puan
Organizasyon sırasında aktif rol 60 puan
Rapor yazma 10 puan

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve eylemi disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Dersler ağırlıklı olarak öğretim üyesinin anlatımına dayanmakla birlikte, her bir dersin yaklaşık % 20 lik kısmının öğrencilerin katılımıyla yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin katılımı gerek anlatılan konulara, gerekse haftalık olarak yapılması gereken ön okumalara dayanacaktır. Bu sebeple öğrencilerin her derse hazırlıklı gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 11 3 33
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa sınav vb. 11 2 22
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1435454
ÖK.23555
ÖK.3545