Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. ESRA KAVCI |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere ilk olarak farklı bölgelerde geleneksel yaşamımızda (çeyizlik, giyim ve ev tekstili alanlarında) kullanılan dokumaları tespit etme yöntem ve teknikleri öğretmektir. Ayrıca öğrencilere bu dokumalarda kullanılmış olan ipliklerin analizini yaptırmak ve dokunmuş olan bu kumaşların istenilen bilgiler doğrultusunda gerekli verilerin saptamasını yaptırmak ve yeniden deneme dokuması yaptırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Nuray Yılmaz-Elvan Anmaç: Basit Yapılı Dokuma Örgüler. İzmir 2000, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, 137 S. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste konulara göre kuramsal bilgilerin anlatılmasının ardından, öğrencilere farklı yörelere araştırma çalışmaları için fırsat yaratmak ve bu alan çalışmaları sonucunda da deneme dokumaları yaptırmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin aldıkları bilgiler ışığında yapmış oldukları iplik analiz çalışmaları ile yöreye uygun ipliklerle deneme dokumaları sonuçlarına göre başarıları değerlendirilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin amacı doğrultusunda, öğrencinin yöresel bir dokumanın yeniden aslına uygun biçimde (uygun tarak numarası, iplik, sıklık, boyut v.b.) bazı verilerini tespit etmesi gerekmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Dersin % 80 nine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esra.kavci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|