Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. SEDEF ACAR |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Başta dokuma tekniği olmak üzere kumaş oluşumunda etkili olan hammadde, iplik, renk, teknik, örgü, sıklık/tansiyon farkları, bitim işlemleri gibi tasarım bileşenleri ve üretim bileşenlerinin tek tek incelenmesi. Bu kriterlerin sağladığı katkıları öğrenmek üzere tasarım değeri yüksek, kullanım performanslarına uygun, yenilikçi kumaş uygulamalarının yapılması. Yapılan uygulamaların makale şeklinde rapor olarak sunulması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
BAŞER, Güngör, Dokuma Tekniği ve Sanatı-Cilt 1,Cilt 2, Punto Yayıncılık Ltd. Şti, İzmir, 2004 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kumaş tasarım ve üretim bileşenlerinin ayrı ayrı incelenerek detaylı teorik bilgi edinilmesi. Konuyla ilgili literatür araştırmasıyla, tasarlanmış ya da uygulanmış örnekler üzerinde tartışılması. Tasarımlar ve uygulamalar aracılığıyla bileşenlerin kontrollü olarak irdelenmesi. Uygulamaların rapor eşliğinde sunulması. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Konuyla ilgili literatür araştırmaları sonucunda yapılacak eleştiri ve yorumlar. Öğrencinin tasarlama ve üretim sürecini ele alış şekli. Uygulama çalışmalarının tasarım ve kullanım performansı açısından başarı düzeyi. Tasarlama ve uygulama süreci ve sonuçlarının yazılı raporunun değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin % 70 nine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sedef.acar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Tel.0 232 3016754 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|