DERS ADI

: Erişkin Elektroensefalografisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6022 Erişkin Elektroensefalografisi SEÇMELİ 1 8 0 15

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BARIŞ BAKLAN

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Erişkin EEG'sinin temel kavramlarını ve özelliklerini öğrenmek. Normal ve anormal EEG paternlerini, epilepsisi olan hasta kayıtlarının incelenmesi değerlendirilmesi yoluyla, ayırt etme becerisini kazanmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erişkin EEG'sinin temel kavramlarını ve özelliklerini öğrenme
2   Normal ve anormal EEG paternlerini öğrenme ve değerlendirme
3   Epilepsisi olan hasta kayıtlarını değerlendirebilme
4   Literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlayabilme
5   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EEG'yi Üreten Hücresel Aktivite EEG Teknolojisi Montaj Şekilleri EEG Analizi Normal Rutin EEG Epileptiform Olmayan Anormallikler Benign EEG Varyantları İnteriktal Epileptiform Deşarjlar İktal Epileptiform Paternler Paroksismal Hızlı Aktivite Epilepsinin Epidemiyolojisi ve Sınıflandırma Parsiyel ve Jeneralize Nöbetler Epilepside EEG Nöbet Semiolojisi ve Farklılaşan Tanılar
2 EEG uygulama Epilepsi polikliniği uygulama
3 EEG uygulama Epilepsi polikliniği uygulama
4 EEG uygulama Epilepsi polikliniği uygulama
5 EEG uygulama Epilepsi polikliniği uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Atlas of EEG Seizure and Semiology by Bassel Abou-Khalil, Karl E. Misulis. Butterworth-Heinemann/Elsevier,2006
Yardımcı kaynaklar:
1. Electroencephalography: Basic Principles, Clinical Applications and Related Fields by Ernst Niedermeyer, Fernando Lopes da Silva.
2. Spehlmann's EEG Primer by Bruce J. Fisch. Elsevier.
3. Olgu Sunumları İle Klinik EEG Atlası. Prof. Dr. Sezer Şener KOMSUOĞLU, Doç. Dr. H. Macit SELEKLER, Dr. Murat ALEMDAR.
4. Klinik Nörofizyoloji Laboratuarları Uygulama El Kitabı. Canan Aykut Bingöl, Münevver Çelik, Yaşar Güntekin. Türkiye Nörofizyoloji EEG-EMG Derneği İstanbul Şubesi.
5. Epilepsi . Ed.: İbrahim Bora, Naz Yeni, Candan Gürses. Nobel Tıp Kitabevleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi hazırlanacak ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tel:24056

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Uygulama 60 2 120
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 25 6 150
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 375

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15555
ÖK.255544455
ÖK.35544445
ÖK.455
ÖK.55554