DERS ADI

: Psikiyatri Hemşireliği Felsefesi ve uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSH 6031 Psikiyatri Hemşireliği Felsefesi ve uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak Psikiyatri Hemşireliğinin felsefesi, temel insan bilimleri ile psikiyatri hemşireliğinin ilişkisi, mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların psikiyatri hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu inceleyerek psikiyatri hemşireliğine ilişkin felsefe geliştirmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Psikiyatri hemşireliği felsefesini oluşturan kuramların bilgisine sahip olma
2   2.Psikiyatri hemşireliği felsefesinin uygulamadaki yansımasını inceleme
3   3.Psikiyatri hemşireliği felsefesinin dünyada ve ülkemizde uygulamaları nasıl etkilediğini tanıma.
4   4.Ülkemizde psikiyatri hemşireliğinin araştırma,uygulama ve eğitimine ilişkin felsefe oluşturma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikoanalitik Teori, Sosyokültürel Teori, Davranışçı Psikoloji, Hümanistik Teori, Bilişsel Teorileri Varoluşçuluk, Sosyo-kültürel modeller, Nörobiyolojik model, İlişkiye Dayalı Hemşirelik Teorileri, Bakıma Dayalı Hemşirelik Teorileri, Bilişsel Teoriler, Gereksinime Dayalı Hemşirelik Teorileri Prof.Dr. Zekiye Ç. Duman Doç. Dr. Neslihan Günüşen Dr. Öğretim Üyesi Figen Şengün İnan Prof. Dr. Beyazıt Yemez Prof. Dr. Can Cimilli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA.
2. Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA
3. Gigliotti, E. The value of nursing models in practice. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 1 (1):42-50.2008;
4. Lazarus, R., Folkman, S. Transactional theory and research on emotions and coping.
5. European Journal of Personality. 1987; 1:141-169.
6. Neuman, B. The Neuman systems model. In The Neuman Systems Model, 4th ed. (Neuman B. & Fawcett J., eds). 2002. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, soru-cevap, vaka sunumu, kavram haritası
Derslerde kullanılan tüm görsel materyallerde sesli betimleme sağlanmaktadır. (Engelli öğrencilerin talepleri halinde film, video gibi görsele dayalı eğitsel materyallerin sesli betimlemeli şekilleri kullanmaktadır).

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama , bilgileri birleştirme becerileri degerlendirilmektedir.

Öğrencinin ödev/sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi, işbirliği, bilgiye ulaşması, değişim yaratması değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Zekiye Ç. Duman
Tel: 0232 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 2 15 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 1 40 40
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 38 38
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555545
ÖK.2555555
ÖK.3555554
ÖK.4555544