DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CHH 6400 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZLEM BİLİK

Dersi Alan Birimler

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı nda doktora yapan öğrencilerin literatür araştırması yaparak güncel hemşirelik konularında bilgi edinmeleri, bu bilgileri ve kanıta dayalı uygulama sonuçlarını sentezleyerek rapor/makale haline getirip yazmaları, sunmaları ve tartışmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği uzmanlık alanındaki güncel gelişmelere yönelik konularda detaylı literatür taraması yapabilir
2   Elde ettiği bilgileri ve kanıta dayalı uygulama sonuçlarını sentezleyebilir, nitel ve nicel veriler ile destekleyerek analiz edebilir, yorumlayabilir, değerlendirebilir.
3   Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor/makale haline getirebilir.
4   Ulaştığı sonuçları Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında bilimsel bir dergi/kongre/sempozyumda yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Literatür taraması
6 Verilerin düzenlenmesi
7 Verilerin düzenlenmesi
8 Verilerin analiz edilmesiVerilerin analiz edilmesi
9 Verilerin analiz edilmesi
10 Rapor/makale yazılması
11 Rapor/makale yazılması
12 Rapor/makale yazılması
13 Rapor/makale yazılması
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Carrier-Kohlman V. Pathophysiological Phenomena in Nursing: Human Responses to İllness, 2nd ed., WB Saunders Company, Philadelphia, 2003.
2. McCance KL, Huether SE. Pathophysiology The Biologic Basis For Disease in Adults and Children, The C.V. Mosby Company, StLouis, 2005.
3. Porth MC. Pathophysiolog Concepts of Altered Health States, 5th Ed., Lippincott Comp., Philadelphia, 1998.
4. Lewis SL, Heitkemper ML, Dirksen SR, O Brien PG, Bucher L. Medical Surgical Nursing Assessment and Management of Clinical Problems. Mosby Elsevier, ST Louis 2007
5. Evidence Base nursing , http://www.science.at/journals/medicine/nurse.html
6. National Guideline Clearinghouse, http://www.guideline.gov
7. Best Practice Guidelines, http://www.rnao.org/bestpractices
8. Cochrane Collaboration Rewiev
9. DEÜ kütüphanesi web sitesinde yer alan veri tabanları (http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=109)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum Hazırlama
Tartışma
Rapor/makale Yazma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştıkları konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları rapor/makale olarak yazma ve sunma becerileri, dönem sonunda hazırladıkları rapor/derleme ve raporun/makale sunumu ile başarılı/başarısız olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

YArd. doç. dr Özlem Bilik

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 5 20
Ödev Hazırlama 3 4 12
Sunum Hazırlama 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.45555