DERS ADI

: Çağdaş Denetim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6018 Çağdaş Denetim Yaklaşımları ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

1. Geleneksel ve çağdaş denetim yaklaşımlarının değerlendirilmesi.
2. Eğitimde denetimin önemini anlama.
3. Denetsel teknikleri kavrama.
4. Denetmen-öğretmen etkileşiminin algılanması.
5. Denetsel rol ve sorumlulukları kavrama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel ve çağdaş denetimin kuramsal temellerini anlamak
2   Çağdaş denetim ilkeleri ve özelliklerini kavrama
3   Çağdaş denetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma ve yeni bakış açıları geliştirebilme
4   Eski ve yeni denetim uygulamalarını karşılaştırılması.
5   Denetmen-öğretmen etkileşiminin algılanması.
6   Öğrenme ve eğitimin denetimini kavrayabilme.
7   Uygun denetim uygulamalarını seçme ve uygulama
8   Türkiye ve dünyadaki denetim uygulamalarını karşılaştırabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin gerekçesi ve önemi-dersin kural ve gerekleri. Eğitim denetimi ve çağdaş denetim yaklaşımlarının kuramsal çerçeveleri
2 Çağdaş eğitim denetimi özellikleri ve ilkeleri. Geleneksel ve çağdaş denetim yaklaşımları karşılaştırılması
3 Denetçi rol ve yeterlilikleri
4 Denetim Modelleri: Sanatsal, Öğretimsel, Gelişimsel, Farklılaştırılmış Denetim
5 Kliniksel Denetim Modeli
6 Sınıf içi etkinliklerin denetimi
7 Sınıf içi gözlem, Sınıf İçi Gözlemde Kayıt Yöntemleri ve Teknikleri
8 Ara Sınav
9 Denetim ve Örgütsel İklim
10 Denetleyen- denetlenen ilişkisi
11 Öğretimin ve öğretmenin değerlendirilmesi
12 Öğretmen performansının geliştirilmesi
13 Türkiye ve dünyadaki denetim uygulamalarının karşılaştırılması
14 Türkiye ve dünyadaki denetim uygulamalarının karşılaştırılması
15 Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Başar, Hüseyin (1993) Eğitim Denetçisi, Rolleri-Yeterlikleri-Seçilmesi-Yetiştirilmesi,Pegem Yayıncılık, Ankara
Bilir, M. (1991). Türk Eğitim Sisteminde Teftiş Alt Sisteminin Yapı ve İşleyişi . Yayımlanmamış Doktora Tezi, A.Ü.S.B.E, Ankara
Bozkurt, E. (1995). Eğitimde Değerlendirmenin Gerekliliği. Eğitim Yönetimi Dergisi . Pegem Yayıncılık, Ankara
Bursalıoğlu, Ziya (1974) Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama, Ankara
Demirel, Özcan (2003) Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Pegem Yayıncılık, Ankara
Fatma, Ö. Ve Güngör, A. (2008), Eğitim Denetiminde Etik İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 Bahar :137 155
Kaya, Yahya Kemal (1981) İnsan Yetiştirme Düzenimiz, Erk Basımevi, Ankara
Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Avrupa Birliği Masası. (1996). Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Denetimi, Millî Eğitim Basımevi, Ankara
Öz, M. Fevzi (2003) Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Sisteminde Teftiş, Anı Yayıncılık, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve finalde sorulan sorular ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.aksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155235543
ÖK.255144433
ÖK.334533343
ÖK.413354342
ÖK.544433321
ÖK.635533221
ÖK.733355441
ÖK.824442233