DERS ADI

: İleri Armoni Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 6031 İleri Armoni Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

İleri armoni tekniklerini ve soprano (ezgi) armonizasyonunun ileri yöntemlerini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   4-partili çoksesli ezgiler oluşturabilme.
2   Farklı armoni sistemlerinde yer alan şifre sembollerini listeleyebilme.
3   Modülasyon türlerini saptayabilme.
4   Sahip oldukları temel özelliklere göre farklı uygu yapılarını açıklayabilme.
5   Uygu-dışı sesleri tanımlayabilme.
6   Birden fazla yabancı ses içeren uyguların yapılarını ve tonalite derecelerini belirleyebilme.
7   En küçük armonik birimin bütün içerisindeki yerini ve önemini analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Soprano (ezgi) çok seslendirme: 5 li uygular ve çevrimleri
2 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Dominant 7 li, 9 lu uygular ve çevrimleri
3 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Majör-minör 7 li uygular ve çevrimleri
4 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Uygu-dışı sesler (geçit ve işleme)
5 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Uygu-dışı sesler (basamak, önden-duyurma ve gecikme)
6 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Ara dominantlar
7 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Ara dominantlar (devamı)
8 Ara Sınav ve ara dominantlar
9 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Altere uygular
10 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Altere uygular (devamı)
11 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Modülasyon
12 Soprano (ezgi) çok seslendirme: Modülasyon (devamı)
13 Soprano (ezgi) çok seslendirme: serbest proje
14 Soprano (ezgi) çok seslendirme: serbest proje (devamı)
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clough & Conley, Basic Harmonic Progressions, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1984
Korsakov, N. R., Kuramsal ve Uygulamalı Armoni, Çev. Ataman, A. M., Levent Müzik Evi, İzmir, 1996
Benjamin, Thomas; Horvit, Michael; Nelson, Robert; Techniques and Materials of Tonal Music , Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
Cangal, Nurhan; Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2005
Özdemir, Memduh, Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir, 2001
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, bireysel çalışma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam zorunluluu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 13 5 65
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 182

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155345454
ÖK.255345454
ÖK.355345454
ÖK.455345454
ÖK.555345454
ÖK.655345454
ÖK.755345454