DERS ADI

: Matematik Öğretiminde Matematik Alan Dilinin Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6024 Matematik Öğretiminde Matematik Alan Dilinin Kullanımı ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik eğitiminde matematiksel dil kullanımının önemine ilişkin bilgi sahibi olma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil ve öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
2   Matematik alan dilinin semiyotik bir araç olarak matematik öğrenme sürecindeki rolünü fark edebilme
3   Matematik alan dili ile matematiksel güçlükler arasındaki ilişkiyi kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düşünme ve dil kullanımı arasındaki ilişki
2 Makale inceleme ve tartışma Çalıkoglu Bali, G. (2002). Matematik ögretiminde dil ögretimi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 23, 57-61.
3 Makale inceleme ve tartışma Lansdell, J. M. (1999). Introducing young children to mathematical concepts:Problems with new terminology. Educational Studies, 25(3), 327-333.
4 Makale inceleme ve tartışma Raiker, A. (2002). Spoken language and mathematics. Cambridge Journal of Education, 32(1),45- 60.
5 Makale inceleme ve tartışma Orton, A. (1994). Learning mathematics: Issues, theory and classroom practice.London: Cassell.
6 Makale inceleme ve tartışma Yeşildere, S. (2007). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Alan Dilini Kullanma Yeterlikleri, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 24(2), 61-70.
7 Vygotsky ve matematiksel dil
8 İlköğretim Matematik Öğretim Programında etkin matematiksel alan dili kullanımının yeri
9 İlköğretim Matematik Öğretim Programında etkin matematiksel alan dili kullanımının yeri
10 Ortaöğretim Matematik Öğretim Programında etkin matematiksel alan dili kullanımının yeri
11 Matematiksel güçlükler ve matematiksel alan dili
12 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
13 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
14 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alkan, H. ve Altun, M. (1998). Matematik ögretimi. Eskisehir: Açıkögretim
Fakültesi Yayınları.
Baykul, Y. (1997). lkögretimde matematik ögretimi. Ankara: Elit Yayıncılık.
Çalıkoglu Bali, G. (2002). Matematik ögretiminde dil ögretimi. Hacettepe
Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 23, 57-61.
Dickson, L., Brown, B. ve Gibson, O. (1993). Children learning mathematics: A
teacher s guide to recent research. London: Cassell.
Lansdell, J. M. (1999). Introducing young children to mathematical concepts:
Problems with new terminology. Educational Studies, 25(3), 327-333.
Leitze, R. A. (1997). Connecting process problem solving to children s literature.
Teaching Children Mathematics, 3(7), 398-405.
Orton, A. (1994). Learning mathematics: Issues, theory and classroom practice.
London: Cassell.
Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1343
ÖK.243333555
ÖK.353335555