DERS ADI

: Coğrafya Eğitiminde Harita Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6056 Coğrafya Eğitiminde Harita Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Coğrafya eğitimi alanında, mekânsal bilgilerin, doğal ve beşeri faktörler arasındaki ilişkilerin aktarılmasında etkili olan haritaların ve coğrafi bilgi sistemlerinin aktif bir şekilde kullanılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konu bağlamında etkili olan faktörleri tespit edebilmek
2   Coğrafi bilgiyi ilgili harita kullanımı ile ilişkilendirebilmek
3   İhtiyaç duyulan verilerin temini ve haritalandırılmasını yapabilmek
4   Haritalandırılan beşeri ve/veya fiziki faktörler arasındaki ilişkiyi neden-sonuç ilişkisi dahilinde yorumlayabilmek
5   Haritalandırılan beşeri ve/veya fiziki faktörler arasındaki ilişkiyi harita yardımı ile kavratabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu bağlamında etkili eden kriterlerin belirleme
2 Konu bağlamında etkili eden kriterlerin belirleme
3 Coğrafi bilgiyi ilgili harita kullanımı ile ilişkilendirme
4 Veri temin edilmesi
5 Veri temin edilmesi
6 Haritalandırma
7 Haritalandırma
8 Ara Sınav
9 Haritalandırma
10 Elde edilen haritalar arasındaki ilişkiyi bulma
11 Neden-Sonuç ilişkisi dahilinde yorumlama
12 Haritalar arasındaki ilişkiyi kavrama
13 Haritalar arasındaki ilişkiyi kavratabilme
14 Raporlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Maliene V, Grigonis V, Palevi ius V, Griffiths S (2011). "Geographic information system: Old principles with new capabilities". Urban Design International. 16 (1): 1 6. doi:10.1057/udi.2010.25.
Milson, Andrew J.; Demirci, Ali; Kerski, Joseph J., eds. (2012). International perspectives on teaching and learning with GIS in secondary schools (Submitted manuscript). Dordrecht; New York: Springer-Verlag. doi:10.1007/978-94-007-2120-3
Jekel, Thomas; Sanchez, Eric; Gryl, Inga; Juneau-Sion, Caroline; Lyon, John, eds. (2014). Learning and teaching with geomedia. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. ISBN 9781443862134. OCLC 885014629
Solari, Osvaldo Muñiz; Demirci, Ali; Schee, Joop van der, eds. (2015). Geospatial technologies and geography education in a changing world: geospatial practices and lessons learned. Advances in Geographical and Environmental Sciences. T ky ; New York: Springer-Verlag. doi:10.1007/978-4-431-55519-3
Artvinli, E. (2010). Coğrafi bilgi sistemlerinin coğrafya öğretimine katkısı ve ortaöğretim öğrencilerinin CBS ye ilişkin tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(3), 1255-1292.
Buğdaycı, İ. ve Bildirici, İ. Ö. (2009). Harita kullanımının coğrafya eğitimindeki önemi. TMMOB harita ve kadastro mühendisleri odası 12. Türkiye harita bilimsel ve teknik kurultayı, 11-15 Mayıs, Ankara.
ÖZGEN, N. ve OBAN ÇAKICIOĞLU, R. (2009). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) Coğrafya Eğitiminde Kullanımı Ve Dersin Hedeflerine Ulaşma Düzeyine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 10, Sayı 1, (81-90)
POLAT, F.Z. ve ÇABUK, A. (2016, Ekim) Coğrafya Eğitiminde Coğrafi Bilgi Sistem Destekli Eğitim. 6. Uzaktan Algılama-CBS Sempozyumu (UZAL-CBS 2016), Adana.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1544
ÖK.2
ÖK.3553
ÖK.4553
ÖK.5453