DERS ADI

: Türk İslam Sanatları Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6056 Türk İslam Sanatları Tarihi II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SEYFULLAH PALALI

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Türklerin İslâmı kabullerinden önceki sanatını ana hatlarıyla öğrenerek Türk-İslâm Sanatının erken dönem yaratım süreçlerini önemli örnekleriyle kavramak; başta mimarî ve mimarî dekorasyon olmak üzere Türk-İslâm Sanatındaki üslup özellikleri ve tasarım geleneklerini, tarihî, coğrafî ve kültürel çevre değişkenleri bağlamında analiz etmek dersin temel amaçlarındandır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Sanatının bilinen ilk dönemlerini tanımak ve İslâmi Türk Sanatındaki referanslarını okuyabilir.
2   Türk-İslâm Sanatının doğuşu ve gelişimini bölgesel ve kültürel faktörler çerçevesinde analiz edebilir
3   Kadim kültür ve geleneklerin sanatsal üslup özelliklerine etkilerini anlayabilir
4   Bölgesel tasarım gelenekleri ile mimarî formulasyonlar arasındaki ilişkileri belirleyebilme ve yorumlayabilme yetkinliğini kazanır.
5   Alanıyla ilgili araştırma yapma becerisine sahip olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş: Tarihsel ve Kavramsal Çerçeve
2 İslâmiyet Öncesi Türklerde Sanat: Hun Sanatı
3 İslâmiyet Öncesi Türklerde Sanat: Göktürk Sanatı
4 İslâmiyet Öncesi Türklerde Sanat: Uygur Sanatı
5 İslâm'ın Kabulünden Sonra Türklerde Sanat: Karahanlı Sanatı
6 Gazneli Sanatı
7 Büyük Selçuklu Sanatı
8 Ara Sınav
9 Büyük Selçuklu Sanatı
10 Büyük Selçuklu Sanatı
11 Hindistan'da Türk-İslâm Sanatının Doğuşu
12 Hindistan'da Türk-İslâm Sanatı: Delhi Sultanlıkları
13 Mısır'da Türk-İslâm Sanatı: Tolunoğulları ve Memlûklüler
14 Analitik Bir Bakışla Türk Sanatı Tarihinin Evreleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Oktay Aslanapa, Türk Sanatı, İstanbul, 1989.
- Oktay Aslanapa, Türk Sanatı El Kitabı, İstanbul, 1993
- Doğan Kuban, 100 Soruda Türkiye Sanatı Tarihi, İstanbul, 1981.
- Doğan Kuban, Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, İstanbul, 1982.
- Yetkin, S. Kemal, İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul 1984.
- Doğan Kuban, Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul, 1965.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, anlatma, soru- cevap, tartışma, ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.palali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Kitap Okuma 1 17 17
0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1445
ÖK.2545
ÖK.35555
ÖK.454
ÖK.5544