DERS ADI

: Çağdaş İslam Akımları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6549 Çağdaş İslam Akımları I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SÜLEYMAN GÖKBULUT

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Günümüzde ve yakın zamanlarda ortaya çıkan ve dini karakter taşıyan zümreleşmeler ile
hareketlerin oluşumuna etki eden sosyal, kültürel, siyasal arka planı ve
farklılaşmalarının sebeplerini, teşekkül süreçlerini, inanç ve fikirlerini,
mensuplarını, edebiyatını, yayıldıkları bölgeleri, İslam düşüncesine katkılarını
öğrenciye sunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş İslami Akım, kökencilik, köktencilik, kökten dincilik, hareket, cemaat, akım vb kavramların kapsamını öğrenir.
2   Çağdaş İslami akımların ortaya çıkışında etkili olan belli başlı faktörleri (dinî metinler, siyaset, toplumsal değişme, insan unsuru, eski kültür ve medeniyetler gibi) öğrenir.
3   Dinin anlaşılması ve yorumlanmasında insanların farklı bakış açılarına sahip olabileceklerini kabul eder; İslam düşüncesi içerisindeki farklı anlayış ve görüşleri öğrenir
4   Günümüzde ve yakın zamanlarda ortaya çıkan ve dini karakter taşıyan zümreleşmeler ile hareketlerin teşekkül süreçleri, inanç ve fikirleri, mensupları, edebiyatı, yayıldıkları bölgeler ile İslam düşüncesine katkıları hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şah Veliyullah Dehlevi
2 Şah Veliyullah Dehlevi
3 Cemaleddin Afgani
4 Cemaleddin Afgani
5 Seyyid Ahmed Han
6 Seyyid Ahmed Han
7 Filibeli Ahmed Hilmi
8 Mid-term exam
9 Filibeli Ahmed Hilmi
10 Muhammed Abduh
11 Muhammed Abduh
12 Ahmed Cevdet Paşa
13 Said Halim Paşa
14 final exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çağdaş İslami Akımlar ve Sorunları, Sönmez Kutlu, Ankara 2008
2. Ayet ve Slogan Türkiye de İslami Oluşumlar, Ruşen Çakır
3. Demokrasi Platformu I-III Türkiye de Tarikatlar ve Cemaatler, ed. Hasan Onat,
(Yıl:2/ Sayı:6-8, Ankara 2006
4. Modern Türkiye de Siyasi Düşünce c.6 (İslamcılık), İletişim Yayınları İstanbul 2004
5. İhsan Eliaçık, İslamın Yenilikçileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Çağdaş İslami akımlar hakkında bilgi ve yetkinliklerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre
değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

...

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma 16.00-18.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 5 5
Vize Sınavı 1 5 5
Final Ödevi 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41